Treinen, auto's en dierentuinen! - Reisverslag uit Penshurst, Verenigd Koninkrijk van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu Treinen, auto's en dierentuinen! - Reisverslag uit Penshurst, Verenigd Koninkrijk van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

Treinen, auto's en dierentuinen!

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

06 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Penshurst

Hoi allemaal!
De eerste twee weken zitten er alweer op. De tijd gaat hier soms erg snel en op andere dagen juist weer erg langzaam. Dit komt vooral doordat ik soms enorm druk ben en dan juist weer een hele dag zit te niksen!
In deze twee weken is er enorm veel gebeurd en heb ook erg veel nieuwe indrukken op gedaan. Engelsen zijn vooral erg vriendelijk in het verkeer, wat natuurlijk erg fijn is als je hier aan de linkerkant rijdt en daar weinig tot geen ervaring mee hebt, maar verder ben ik meer een Amerikamens. De Engelsen vind ik zelf toch erg gereserveerd en soms zelfs te beleefd, geef mij maar een overdreven Amerikaan die te luid is! Ik heb het hier wel verder naar mijn zin hoor, maar het is vooral erg grappig dat je nu op veel verschillen gaat letten.

Treinen..
Ik denk dat de treinen hier in Engeland het niet echt op mij hebben. Het eerste weekend ging ik namelijk naar Tonbridge, een klein stadje hier verderop. Ik besloot met de trein te gaan en kocht een kaartje bij die automaat. Ik kon nog niet zo goed opschieten met het muntgeld, dus ik stopte er een briefje in van 20 pond. Ik keek naar beneden en wel 30 kaartjes werden er uitgeprint voor mij. Ik schrok me natuurlijk kapot en was bang dat ik in plaats van 1 kaartje er 30 gekocht had. Gelukkig ging ik snel het wisselgeld tellen en dat klopte gewoon. Er was gewoon voor 1 kaartje betaald. Ik ging de trein maar in met al die kaartjes en toen kwam de conducteur, ik vertelde hem wat er gebeurd was en gelukkig hielp hij me om het juiste kaartje te vinden tussen die hele stapel. Hij vroeg of hij de rest van de kaartjes mocht hebben en ik zei dat ik ze zelfs niet eens wilde hebben, dus hupp ik was daar vanaf!
Nu ging ik gisteren naar de dierentuin in Londen en ik moest er om 8 uur weer zijn omdat ik moest oppassen in de avonduurtjes. Ik stond samen met Lena al om half zes op Londen bridge station om de trein te nemen van 6 uur. Op die manier was ik iets na zevenen thuis. We keken welk spoor we moesten hebben en dat was nummer 1. Op een gegeven moment zei het bord dat de volgende trein die arriveerde onze trein moest zijn en inderdaad 1 minuut voor 6 kwam er een trein aan. De trein stopte op veel stations, wat ik nogal raar vond , want dat was de heenweg niet het geval geweest! In Nederland hebben ze intercity's en stoptreinen, dus ik dacht dat zou hier ook wel zo zijn! Na een uur werden we toch wel nerveus, we zouden er bijna moeten zijn.. Toen we stopten keek ik naar buiten: Gravesend. Iedereen stapte de trein uit en er werd verteld dat dit het eindpunt was van de trein. Dit kon toch niet waar zijn, we hebben met de verkeerde trein gereisd!! Snel vroegen we hoe we het beste terug konden reizen naar seavenoaks, helaas wist de meneer van de informatie balie niet waar dat lag en volgens hem moesten we helemaal terug naar Londen. Ik heb toen me hostmoeder maar opgebeld en alles uitgelegd en ik snap nog steeds niet hoe het kon dat we in de verkeerde trein zaten. We denken nu zelf dat onze trein iets vertraging had en dat de trein na ons daarom eerder het perron is opgekomen. Dus we moesten weer een uur reizen om naar Londen te komen en daar zijn we uiteindelijk wel op de goede trein gestapt richting Seavenoaks. Eenmaal thuis aangekomen heb ik me natuurlijk verontschuldigt, maar de hostmoeder vond het niet zo heel erg. Ik was een uur te laat en had drie uur gereisd. Ik was eerlijk gezegd nogal kapot. Ik ben snel eten gaan maken zodat ik daarna nog kon skypen met Remco. Tijdens het skypen begon er boven 1 te huilen, de kleinste had een nachtmerrie gehad. Nadat ik zei dat die nu moest gaan slapen heb ik hem gelukkig niet meer gehoord. Na ongeveer een half uur hoorde ik weer gehuil.. dit keer was het Eliza de oudste. Zij heeft soms last van nachtterrors. Dit houdt in dat een kind wakker lijkt, maar ligt te schreeuwen en gillen in bed. Dit is meeste een uur nadat hij of zij naar bed is gegaan. Je kan zo iemand niet wakker krijgen, alleen de televisie kan zoiets. Dus ik Eliza uit dr hoogslaper gehaald en naar dr moeders bed gebracht met de tv aan. Langzaam werd ze wakker en daarna is ze weer in slaap gevallen.. wat een dag!

Auto's
Jaa.. het grote nieuws, ik kan hier auto rijden! Het kostte even wat tijd, maar nu gaat het al erg goed. Ik rijd in de bmw van de hostvader en gisteren ben ik voor het eerst echt alleen rond wezen rijden. Ik doe nog wel erg voorzichtig, want me hersenen zijn erg druk aan het werk als ik aan het rijden ben. De wegen zijn hier enorm smal en we hebben enorm veel heuvels. Ik doe de hellingproef dus vaker op 1 dag!

Dierentuinen
Gisteren ben ik met Lena uit Duitsland en Laura uit Canada naar de dierentuin gegaan. Gisteren was het 5 mei, bevrijdingsdag.. en ik ga op pad met een Duitser en een Canadees, vond ik ergens toch wel erg komisch! We hebben een enorm leuke tijd gehad in de dierentuin. We hebben veel dieren gezien ( uiteraard), maar ook veel gekletst en fish and chips gegeten. De zon scheen gisteren erg goed, dus de jassen hoefden we niet mee te nemen. Wat ik ook erg leuk vond om te zien, was het reptielenhuis in deze dierentuin, want hier was de scene uit de eerste Harry Potter film opgenomen. Ik vond al dat het er bekend uitzag, maar later zagen we een bordje dat die scene er ook werkelijk was opgenomen. De dierentuin was erg groot, maar toch viel die ook wel weer mee. Ik miste vooral de olifanten in deze dierentuin. Die heb ik namelijk niet gezien!

Nu weten jullie allemaal weer wat ik hier heb uitgespookt! Ik heb nog niet zo heel veel plannen voor de komende periode, ik denk dat ik alles maar op me af laat komen. Natuurlijk wil ik nog veel meer zien van Londen, maar ook van hier in de buurt.
Veel liefs Sharona

  • 06 Mei 2013 - 20:13

    Joelle:

    Leuk verslag! Hoop dat de dierentuin leuk is geweest, spreek je vanavond! Xx

  • 06 Mei 2013 - 20:59

    Jose:

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Geniet er nog maar lekker van

  • 06 Mei 2013 - 22:23

    Ellen:

    Heey Meid!

    Wat een leuk verhaal, je hebt echt al super veel meegemaakt zeg!
    We spreken snel een keertje af om te skypen!

    Veel plezier nog daar!

    Xxx

  • 06 Mei 2013 - 23:40

    Lisanne:

    Pfoe, wat een gedoe met die treinen! Waarom kwamen er nou zoveel kaartjes uit dan? xD
    Ik ga je nu ff terugmailen :)

  • 07 Mei 2013 - 09:32

    Emma Wiegmans:

    Hee chicaaaa!

    Wat een leuk verslag, hoe ben je die duitser en canadees dan tegengekomen? Ikga je snel een kaartje sturen, miss doe ik wat jij doet volgend jaar ook wel want de uni gaat een beetje kut :p

    Succes en plezier daar! XxEmmaaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 41207

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Augustus 2013

Zomer au pair in Engeland

09 Augustus 2010 - 26 Juli 2011

1 jaar au pair in Amerika

Landen bezocht: