Heerlijk weekendje in Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu Heerlijk weekendje in Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

Heerlijk weekendje in Los Angeles

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

25 Januari 2011 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hallo mensen ,
het is al even weer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen! Sorry daarvoor , heb weinig meegemaakt tot dit weekend toe. Ik heb namelijk mijn weekend doorgebracht in het prachtige Los Angeles!!

Vrijdag:
Ik begon met een doornormale werkdag op Bainbridge Island. Kinderen wakker gemaakt , ze naar de bus gebracht, wezen slapen, ze opgehaald van school en naar muziekles gereden zoals we op elke vrijdagmiddag doen. MAAR daarna ben ik naar huis gegaan en kwam Michaela me ophalen om samen naar de ferry te lopen, want we gingen richting Los Angeles die avond!! We werden opgehaald door een taxi bij de ferryterminal die ons naar het vliegveld reed. We vlogen met Alaska airlines. Na het inchecken en de security waren we natuurlijk veelste vroeg al bij onze gate. Ik heb mezelf dus maar even goed verwend met een cheeseburger van de Burgerking! Juistine een Zwitsers meisje ging ook met ons mee, haar beste vriend woont in Los Angeles en we zouden dus het weekend met zn vieren doorbrengen! Om kwart voor acht vertrok ons vliegtuig naar LA, goeie vlucht gehad van ongeveer 2 uurtjes. Daaraangekomen kwam Fabien, de beste vriend van Juistine ons ophalen met de auto. Hij reed ons naar het hotel, wat een drama was.. Wat een grote stad is Los Angeles zeg en alles was 1richtings verkeer. Maar we kwamen uiteindelijk goed aan en Michaela en ik deelden een kamer in het hotel. We zijn gaan slapen, want de volgende ochtend moesten we al om 8.30 beneden zijn.

Zaterdag:
Om 8.30 kwamen Michaela en ik beneden voor een gezamelijk ontbijtje met Fabien en Juistine. Ontbijt smaakte erg goed en was zeker niet prijzig. Toen zijn we de auto ingestapt en opweg gegaan richting: Disneyland California!!
Het was echt super daar! Het weer was superlekker en er waren echt leuke attracties, onze favoriet was toch echt Space Mountain, maar ook Indiana Jones, Pirates of the Caribbean en een attractie met een zwiterse berg waren enorm leuk! De tijd vloog voorbij. Natuurlijk heb ik wel snel een foto gemaakt met mij en Goofy die daar stond te poseren. Die avond zijn Michaela en ik Los Angeles in gegaan om nog wat te eten en we hadden een heel leuk restaurantje gevonden. Lekker gegeten , al zat Michaela na haar salade al propvol. Ze had van haar hoofdmenu maar drie hapjes genomen, toen heeft ze maar om een box gevraagd waar ze het eten dan indoen en heeft ze het onderweg aan een zwerver gegeven.

Zondag:
Weer om 8.30 hadden we een ontbijt op het menu staan, Juistine en Fabien waren van plan om naar Universal studios te gaan, maar omdat we gisteren al in disneyland waren besloten Michaela en ik dat we een tour gingen doen die dag. We hadden een touroperator gebeld en er was nog wel plek voor twee meiden. Ze kwamen ons ophalen om elf uur en we zaten in een klein minubusje met drie Canadezen die al ver in hun 60 waren, een stel uit het oosten van Amerika en een vrouw die constant overal fotos van maakte. Onze buschauffeur was wel enorm aardig en hij wist ook van alles te vertellen!
Eerst zagen we wat dingen van downtown Los Angeles, onder andere Chinatown en wat andere gebouwen en straten. Een straat was afgezet want daar waren ze aan het filmen. Daarna zijn we naar Hollywood gereden en hebben we HET Hollywoodbord gezien en we hadden een prachtig uitzicht over Los Angeles. Daarna zijn we naar de walk of fame gereden en hebben we wat souvenirs gekocht.En toen was het alweer lunchtijd, de buschauffeur was gestopt bij de Farmers market. Daar was ook een winkelcentrum in open lucht bij. De buschauffeur vertelde ons dat we naar Abercrombi & Fitch moesten gaan. Die winkel hebben we hier in Seattle ook, alleen hebben we er geen halfnaakte modellen bij. Hier stond een model bij de deur in alleen een broek en mochten we met hem op de foto, dat was wel even een grappig moment! Daarna nog even geshopt en wat gegeten en toen weer de bus in. De bus reed ons naar Rodeo drive, de duurste winkelstraat in Hollywood. Allemaal dure merken en dure auto's vooral. De buschauffeur vertelde ons dat je in die straat in 10 minuten de meeste Rolls Royce auto's ziet dan in welk ander gebied van de wereld. Daarna zijn we Beverly Hills ingereden en hebben we het huis van de Beckhams gezien en het mega huis van P Diddy. Er woonden ook wel andere acteurs en sterren , maar die kende ik niet. Daarna weer de heuvels ingereden en hebben we de playboymansion mogen zien van veraf, het oude huis van Snoop Dogg, en het huis waar Michael Jackson als laatste gewoond heeft. Toen waren we toch wel erg moe, want het was al 4 uur in de middag. De buschauffeur heeft ons naar ons hotel teruggereden en we zijn toen met Fabien en Juistine naar Santa Monica gereden om daar de zonsondergang te bekijken. Was echt supermooi en enorm fijn om op een strand te lopen in januari. Toen moest Fabien naar huis omdat hij de volgende dag gewoon moest werken. Juistine , ik en Michaela zijn in downtown LA nog naar een restaurantje gegaan, daar heb ik een heerlijke salade gegeten met wat frietjes en toen hebben Michaela en ik die avond in onze hotelkamer nog een film gekeken.

Maandag:
Weer om 8.30 ontbijt beneden in het hotel. Toen hebben Michaela en ik onze tassen naar de kamer van Juistine verhuist en zijn we onze kamer wezen uitchecken. We hebben dus bus gepakt die ochtend en zijn naar venice beach gegaan. Daar hebben we heerlijk NIKS gedaan!! Lekker op onze handdoekjes gelegen (heb een nieuwe gekocht, zwart, wit en roze met de letters: Hollywood princes) en we hebben nog wat shopjes bekeken. Daarna na het hotel gegaan , tas ingepakt en toen ben ik even naar een kapper gegaan , want heb een pony laten knippen! :) .. Toen om tien voor 4 kwam er een taxi ons ophalen om weer naar LAX vliegveld te gaan. Juistine blijft nog tot vrijdag in LA , zij vertrekt daarna naar huis in Zwitserland. Ook in LAX ging alles soepel en makkelijk met inchecken en de security. Ons vliegtuig vertrok om 6.30 en we landden in Seattle om 9.15. We hadden best veel turbulentie onderweg. Ook hier werden Michaela en ik weer opgehaald door een taxi en konden we net optijd onze ferry halen richting huis! De hostvader van Michaela verwelkomde ons op Bainbridge en heeft me naar huis gebracht met de auto.

Mij deed Los Angeles enorm denken aan Spanje , ik weet dat het vroeger een Spaanse kolonie was, maar ik had niet verwacht dat het zo zou zijn. Hollywood en Beverly Hills zijn enorm rijk, maar LA zelf vond ik nogal arm eruit zien, sommige delen ervan dan! Veel zwerfers op straat, gaten in de wegen en van die kleine shopjes met tasjes,zonnebrillen en weet ik veel wat voor troep. Ook werd er meer Spaans gesproken dan Engels en het accent is er ook anders dan hier in Seattle. Ik vond LA geweldig om mee te maken , maar zou er niet willen wonen of er mijn aupairjaar willen doorbrengen. Dit weekend was lang genoeg en heb me enorm vermaakt!

Liefs van een Sharona die een beetje een verbrand gezicht heeft, hihi en dat in de maand Januari!


  • 25 Januari 2011 - 10:03

    Lisanne:

    Wow wat super gaaf dat je al die grote huizen hebt gezien. Kon je niet ff een glaasje champagne bij P Diddy halen ;)

    En leuk dat je een pony hebt geknipt; ben benieuwd hoe 't staat :) Nu zijn we allebei 'beponied' :P

    Xx Liessss.

    PS. Nog eventjes en je bent jarigg!i!

  • 25 Januari 2011 - 11:35

    Mam:

    Ha ha heb je het toch aangedurfd
    om een pony te knippen,zal je best goed staan.Zo te lezen heb je het goed naar je zin gehad dit weekend.Al weer een plek in de usa wat je bezocht hebt haha.

    Veel liefs mam

  • 25 Januari 2011 - 19:38

    Rob:

    Even wat anders ze hadden het hier over dat je een pony had dus ik schrok me rot , wat moet je met zo'n beest in je tuin, maar toen ik je verhaal gelezen had wist ik dat het over je haar ging.:P
    En verder weer een leuk verhaal van je.

    Gr Rob

  • 26 Januari 2011 - 09:49

    Laura:

    wauw leuk! haha ben wel jaloers hoor! :P
    verbrand? in januari? pff dat zal je hier niet over komen brrr :O
    xxxx

  • 04 Februari 2011 - 18:28

    Ellen:

    heey meidd!:D

    Wat een super leuk verhaal weer zeg! En ik vind het wel bijzonder dat je toch niet een jaar als au pair in de LA wilt zitten, omdat dat eerst je droom was;)
    Maar zo te horen heb je het daar dus nog super goed naar je zin! Helemaal mooi!:D
    Meidd, ik spreek je snel weer! En nog heel veel plezier daar!!!

    Liefs, Ellen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 41340

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Augustus 2013

Zomer au pair in Engeland

09 Augustus 2010 - 26 Juli 2011

1 jaar au pair in Amerika

Landen bezocht: