3 Nederlandse dames in Oxford - Reisverslag uit Penshurst, Verenigd Koninkrijk van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu 3 Nederlandse dames in Oxford - Reisverslag uit Penshurst, Verenigd Koninkrijk van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

3 Nederlandse dames in Oxford

Blijf op de hoogte en volg Sharona

01 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Penshurst

Hoihoi!
Dit weekend was gewoon echt top! Ik heb zoveel lol gehad en zo enorm gelachen over alles. Het begon vrijdag al ..

Vrijdag was ik gelukkig vrij, dus ik ging naar Tonbridge voor de laatste meeting in Starbucks. Daarna naar de pub met Radka, Zdenek en Conny. Cocktails gedronken en lekker bijgekletst. Radka vliegt 9 juli naar Tsjechie, dus dit was ook 1 van onze laatste vrijdagavondjes.

Zaterdag moest ik eerst werken tot twaalf uur, daarna ging ik naar Londen om de bus te pakken naar Oxford. De bus deed er helaas wel twee uur over, dus was een beetje saai. Gelukkig zat ik bovenin en helemaal vooraan en had ik gezellig gezelschap naast me. Eenmaal aangekomen in Oxford stonden Frida en Claudia me al op te wachten. We gingen eerst naar ons hostel om de spullen te dumpen. Het was een backpackers hostel en haha, kwamen wij aan met de handtasjes. We sliepen op een slaapzaal met zes stapelbedden, gedeeld met zowel jongens als meisjes. Moest er eerst enorm aan wennen, maar het beviel best goed. We gingen daarna lekker de stad in om te shoppen en daarna hebben we een restaurantje opgezocht. We hebben weer heerlijk tapas gegeten met een goede witte wijn erbij. We hadden veel gerechten besteld zodat er enorm veel keuze was. We hadden echt vis, varkensvlees, kip, rundvlees, lam en zeevruchten, maar wel allemaal erg lekker. Hierna een lekkere koffie om de goede maal af te sluiten. Natuurlijk wel een koffie met een drankje erin, want ik mocht nu ook drinken. Normaal gesproken moet ik altijd rijden, dus drink ik niks, maar nu mocht ik ook genieten! Daarna weer naar het hostel gegaan om om te kleden en daar naar de bar gegaan. Hier hebben we shotjes gedronken om de sfeer er goed in te krijgen. Iedereen daar wilde ons mee uit nemen naar de club van die avond, dus vonden wij het als drie meiden net zo eerlijk om dan als een grote groep te gaan. We mochten gratis naar binnen ( erg fijn om nederlands te zijn ) en de hele avond zijn alle drankjes betaald voor ons. We hebben echt enorm veel gedanst en enorm gelachen uiteraard. Om drie uur ging de club dicht, dus besloten we om terug te gaan naar het hostel. Hier hebben we nog een hele tijd op de bank gezeten en gekletst. Daarna besloten de jongens dat we mee moesten een heuvel op omdat we de zonsopgang moesten zien, dit was om zes uur smorgens dus het was allang licht! Maar toch gingen we weer mee, en daar zaten we dan .. midden in Oxford op een heuvel om zes uur in de ochtend. Toen zijn we toch maar weer naar het hostel gegaan en heb ik nog tot acht uur op de bank gezeten om vervolgens toch nog maar even te slapen tot half tien. Ik was echt kapot gewoon de volgende dag, maar wel met een erg goed gevoel. Ik had het idee dat ik het toch even nodig had om even goed te genieten. De volgende dag hebben we netjes uitgecheckt en hebben we wat meer van de stad bekeken. Na een leuke lunch op een plein te hebben gehad ben ik op tijd weer in de bus gestapt. Op zondag rijden de treinen namelijk niet zo vaak en ik wilde wel een beetje op tijd thuis zijn. Ik heb er vijf uur over gedaan om thuis te komen .. Daarna heb ik het laatste gesprek gehad met Remco, want die is vandaag vertrokken naar Spanje. Daar blijft hij tot eind augustus om te draaien. Ik heb hem heel veel plezier gewenst en gezegd dat ik aan het aftellen ben om hem weer te zien!
Vandaag was ik gelukkig weer vrij omdat Sarah altijd werkt op maandag.
Nu zo lekker slapen.. slaap lekker!

  • 11 Juli 2013 - 19:49

    Joke:

    HEY Sharona leuk verhaal weer.Jullie lagen wel vroeg in bed zeg haha.Het openbaar vervoer is 3x niks in engeland.Sha nu nog 27 nachtjes en dan ben je weer thuis.Byexxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 41211

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Augustus 2013

Zomer au pair in Engeland

09 Augustus 2010 - 26 Juli 2011

1 jaar au pair in Amerika

Landen bezocht: