Love weekend - Reisverslag uit Penshurst, Verenigd Koninkrijk van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu Love weekend - Reisverslag uit Penshurst, Verenigd Koninkrijk van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

Love weekend

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

04 Juni 2013 | Verenigd Koninkrijk, Penshurst

Hoihoi!

Eindelijk was het dan vrijdag de 31ste, een datum die ik serieus heb afgeteld. Elke ochtend als ik wakker werd zette ik een kruisje op de kalender aftellend tot het 31 mei was. De week ging gelukkig erg snel voorbij, omdat ik veel moest werken. De jongste had vakantie en was dus dagenlang thuis en ik kreeg die week het leuke klusje om de hele speelkamer uit te zoeken. Gelukkig was het al snel vrijdag!
Vrijdag 31 mei:
Remco landde precies op tijd op Gatwick airport en gelukkig kon die alle treinen in 1 keer halen. Hij werd opgehaald door mijn hostmoeder van het station, omdat ik thuis moest blijven om op Tom te passen. Ik was echt heel erg blij toen ik hem weer zag!! Ik heb hem eerst een rondleiding gegeven en daarna kwam het briljante plan om te gaan wandelen. Ik hoefde gelukkig niet meer te werken die dag en het zonnetje scheen, dus een wandeling naar Penshurst stond op het programma. Ik liep dezelfde weg als de auto's rijden, maar op een gegeven moment werd dat nogal smal. Remco zag een voetpad aan de overkant en we besloten ( ofjaa .. Hij besloot ) om dat pad te nemen. Die zou vast ook wel in Penshurst aankomen, ik hoor het hem nog zo zeggen! We kwamen aan in een weiland en liepen en liepen in de sporen van een tractor. Op een gegeven moment kwamen we bij een sloot en konden dus niet verder, langs de sloot gelopen en die hield maar niet op. De zon brandde al goed in onze rug en ik had echt geen zin meer! Gelukkig kwamen we mensen tegen en we vroegen hen de weg en zo kwamen we dan eindelijk na twee uur lopen aan in Penshurst. Daar in het gras gezeten met een cola en mensen bekeken. De terug weg zou ik wel zeggen waar we heen moesten, was mijn plan. Op een gegeven moment ging ik rechts, want ik dacht dat dat de goede weg was... Zijn we dus weer de verkeerde kant op gelopen! Haha, nu hadden we beide schuld aan die eeuwige wandelingen van ons! Gelukkig hebben we daarna het huis goed gevonden! In de avond gingen we eerst uit eten in een Italiaans restaurant in Tunbridge Wells. Heerlijke pizza gegeten en ook dat was weer erg gezellig. Daarna zijn we naar Tonbridge gereden om naar de pub te gaan waar Radka en Zdanek al op ons aan het wachten waren. Paar drankjes gedronken en leuk gekletst. Daarna weer naar huisje, omdat de volgende dag een drukke dag zou worden.
Zaterdag 1 juni:
Door het wekkertje van Remco werd ik de volgende ochtend wakker. Nadat we ons ontbijt op hadden zijn we in de auto gestapt richting het tankstation, want ja .. de benzine was bijna op! Daarna hup naar het trein station om een dagkaartje te halen voor Londen. De trein was nogal druk en we konden dus niet meer zitten, dus besloten we de eerste halte in Londen er al uit te gaan. Met de metro zijn we toen gereisd naar het Brits Museum. Een enorm mooi en groot gebouw waar we wel twee uur hebben rondgelopen. Het beviel ons allebei super goed! We hebben de geschiedenis van vele groepen/stammen bekeken. Van mummie's tot aan de Romeinen en van de Bijbel tot aan stenen met vertalingen. Het Brits museum is zeker een aanrader als je van geschiedenis houdt! Daarna zijn we door de parkjes gelopen en naar picadilly circus gegaan.Even de buurt rondgelopen en zo kwamen we dan weer op trafalgar square, waar allemaal groepen mensen stonden. Na even de toeristen fotoshoot gedaan te hebben zijn we een restaurantje ingegaan, want Remco moest en zou Fish and Chips eten! Nou .. het was echt heerlijk! Echt een leuk restaurant tot de ober bij ons kwam om ons te waarschuwen voor rellen buiten. Gelukkig beschermt Remco mij altijd goed, dus nam die me mee naar de goede kant van de stad, al viel het allemaal best mee hoor, maar ik hou wel van een beetje drama in het verhaal! Eenmaal bij de Big Ben aangekomen en ook daar weer wat foto's gemaakt te hebben zijn we naar de 4d film gegaan van de Londen Eye. Daarna moesten we even zitten en zijn we lekker in het parkje gaan zitten om ook hier weer mensen te bekijken. We zagen op een gegeven moment een groepje meisjes, waarvan de 1 paars haar had, 1 rood haar had, 1 groen haar had en 1 blauw haar had. Erg .. modieus hmm.. Daarna liepen we weer terug en kwamen we bij een straat artiest terecht. Hij wilde wat trucs doen op straat en had drie mannen nodig. Ik zei nog van te voren tegen Remco, wedden dat die jou gaat vragen, en jaa hoor Remco moest naar voren. Na eerst een sexy dansje werd hij daarna benoemd tot Viking. Hij moest met twee anderen zon hoge eenwieler vast houden zodat die man erop kon klimmen. Nou na een half uur zat die kerel er eindelijk op en jongleerde die met wat pionnen. Ik heb me natuurlijk kapot gelachen aan de zijkant en flink wat foto's en filmpjes gemaakt! Daarna zijn we naar het hard rock cafe gegaan om te kijken of we daar konden gaan eten. Alleen toen we daar aankwamen zeiden ze ons dat de wachtrij anderhalf uur was, terwijl het al acht uur 's avonds was. Dus zijn we alleen de shop ingegaan en daar bleek een Vault te zijn. Dit houdt gewoon in ; een kamer met spulletjes. Nou dit keer waren het niet zomaar spullen, maar gitaren en kleding van bekende rock sterren/ artiesten. Remco heeft wat fotos ervan genomen en een babbeltje gemaakt met iemand die er werkt. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een ander cafe/ restaurant en hebben we daar een drankje gedronken en een hapje gegeten. Toen wilden we toch maar weer naar huis, want het was alweer half elf. Wij gingen naar het station waarop stond dat de trein van 23.01 gecancelled was. De volgende was een half uur later en we besloten daarop te wachten, maar ook die gaf aan dat die niet meer zou komen na 20 minuten. We vroegen aan iemand hulp en die zei dat we naar Victoria moesten gaan om daar te trein te nemen. Dit was onze laatste kans, want de metro ging ook dicht om twaalf uur. Wij dus in een propvolle metro naar Victoria en daar stond idd op het bord dat er een trein naar Hildenborough ging. Helaas was die na vijf minuten weer van het bord af en wisten we dus weer niet of hij nou wel of niet zou gaan. Beide waren we super moe en ik was eerlijk gezegd niet meer zo te genieten, maar gelukkig kan Remco mij vrij snel en gemakkelijk laten lachen. Nadat we weer iemand gevraagd hadden wat we moesten doen zei die dat er een trein ging om kwart over twaalf van perron 4. We zijn dus maar ingestapt en gelukkig zijn we goed aangekomen!
Zondag 2 juni:
We konden redelijk uitslapen, want we konden de auto pas gebruiken na 10.30 in de ochtend. Iets wat ik erg fijn vond, aangezien ik erg moe was van de vorige dag. Nou .. daarna eigenlijk hetzelfde liedje, de trein genomen naar Victoria dit keer en daar eerst wat gegeten. Heerlijke broodjes en koffie bij Costa Cafe! Daarna met de metro richting het natural historic museum. Hier hadden ze allemaal skeletten van dino's. Ze hadden nog veel meer, maar eigenlijk vonden wij dat niet zo interessant dus hebben we enorm veel overgeslagen. De plantjes, bacterien, schimmels en insecten waren te saai , dus hebben we alleen het dino gedeelte gedaan. Dit was echter wel erg leuk! Ze hadden ook een dino zo nagemaakt dat die kon bewegen en ook geluid maakte, hij leek enorm echt! Daarna zijn we naar buiten gegaan om te genieten van een ijsje in de zon. Het weer was echt super het hele weekend! Nadat we die op hadden zijn we met de metro naar de tower bridge gegaan, om daar weer de geliefde toeristen foto te maken!Hierna zijn we op tijd naar het hard rock cafe gegaan, zodat we dit keer wel een plekje hadden. En we hadden echt een leuke tafel, helemaal achteraan bij de muur. Aan de muren hingen overal gouden platen van artiesten wat dus ook erg interessant was. Ik bestelde een overheerlijke cocktail en heb er weer een glas bij! Het Hard rock cafe is erg Amerikaans, dus besloten we beide een burger te nemen. Deze was echt heerlijk! Super goed vlees en enorm vullend. Lekker patatjes erbij en met de drankjes erbij maakte het het helemaal goed. Hierna zijn we weer de shop ingegaan , omdat Remco graag een vest wilde kopen van het Hard rock cafe. Hij heeft uiteindelijk een mooie gevonden en die gekocht. Daarna weer naar het trein station. We moesten nog 20 minuten wachten op de trein en het was nog redelijk vroeg dus besloten we wat wijn en bier te kopen in de supermarkt zodat we bij mij thuis ook nog wat te drinken hadden. De trein reed gelukkig op tijd en we kwamen rond tien uur aan bij mijn huisje. Toen hebben we heerlijk op de bank gezeten, filmpje gekeken met de drankjes erbij. Gewoon even niks.. vond ik ook erg fijn!
Maandag 3 juni:
Vandaag was alweer de dag van het vertrek .. Sarah de nanny was hier en zij was ook enorm benieuwd naar Remco. Om half twee ging zijn trein pas, dus gelukkig konden we lekker uitslapen en een uitgebreid ontbijtje doen. Sarah zou Remco om 1 uur wegbrengen naar het station en ik moet zeggen, het afscheid was dan niet zo zwaar als op schiphol ( schiphol is altijd zon huilplek), maar had het er toch weer moeilijk mee dat die weer wegging.

Al met al hebben we samen een enorm leuk weekendje gehad! Ik ben heel erg blij dat ik hem tussendoor toch nog even kon zien. Nu zien we elkaar pas weer eind augustus, dus wordt zeker een lange tijd zonder elkaar, maar ik weet zeker dat we dat goed gaan doorkomen!
Volgende week komt Ellen dus hier en ik hoop dat we dan net zulk goed weer hebben als dit weekendje.

  • 05 Juni 2013 - 15:01

    Mam:

    Hee Sha leuk verhaal weer maar ik had alles al gehoord via de skype.Ik hoop dat je aankomend weekend ook zulk mooi weer hebt met Ellen.Bye bye liefs van mam

  • 09 Juni 2013 - 15:51

    Rob:

    Een mooi verhaal hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 41227

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Augustus 2013

Zomer au pair in Engeland

09 Augustus 2010 - 26 Juli 2011

1 jaar au pair in Amerika

Landen bezocht: