Weekendje Brighton - Reisverslag uit Penshurst, Verenigd Koninkrijk van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu Weekendje Brighton - Reisverslag uit Penshurst, Verenigd Koninkrijk van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

Weekendje Brighton

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

23 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Penshurst

Hoi hoi iedereen,

het was alweer een tijdje geleden dat ik een blog had geschreven, dus ik dacht .. vandaag op me vrije dag zal ik weer even schrijven wat ik uitgespookt heb. Het is hier trouwens al een hele tijd super mooi weer en ik zit bijna elke dag wel even bij het zwembad, om af te koelen voornamelijk!

weekend 1:
Het weekend na het geweldige weekendje Oxford ging weer veelste snel voorbij. Die vrijdagavond ging ik uit in Tunbridge Wells om Radka en Zdenek vaarwel te zeggen. Zij zijn naar Tsjechie gegaan voor vier weken en ik zie ze waarschijnlijk 1 dag voor mijn vertrek nog 1 keer. Echt super jammer, want ik kan met beide heel goed opschieten. Wel hebben ze enorm benadrukt dat als Remco en ik ooit in Tsjechie zijn , we zeker langs moeten komen! Zaterdag moest ik eerst werken, Willy was jarig. De verjaardagen worden hier ook weer anders gevierd dan in Nederland. In Nederland komt de hele familie en vriendenkring langs, we eten gebak en drinken koffie en daarna gaan we aan de hapjes, hier gingen ze in de middag weg naar een vogelshow. Twee vriendjes van Willy mochten mee en ik bleef thuis met de kleine Tom. Claudia kwam die avond bij mij en we zijn weer wezen stappen in Tunbridge Wells. Twee Nederlanders in een Engelse club valt echt op, we konden geen moment gewoon dansen, want iedereen sprak ons aan.. Opzich best vervelend hoor! De volgende dag hebben we eerst hier een duik genomen in het zwembad en daarna zijn we naar Londen gegaan. We hadden lekker sushi gehaald en zijn in het park gaan zitten. Goed genoten van de zon, kun je wel zeggen! Daarna was dit weekend alweer voorbij!

Weekend 2:
Een kort en snel weekendje. Op de zaterdag moest ik helaas werken, dus toen ik vrij was had ik niet zoveel zin meer om weg te gaan dus heb ik besloten die dag lekker bij het zwembad te gaan liggen. Het was namelijk die dag echt super warm en je kon bijna niks doen in die hitte. Die zondag ben ik naar Tunbridge Wells gereden en nog even het stadje goed doorgelopen. Het was heerlijk weer , dus een ijsje erbij was heerlijk! Heb flink wat sieraden ingeslagen toen ik een bordje Sale zag staan!

Weekend 3:
Afgelopen weekend ging ook weer veelste snel voorbij.. Vrijdag avond stappen met Eva en Melissa in Tunbridge Wells. Erg gezellig gehad en ook veel fotos gemaakt. De zaterdag moest ik weer werken in de ochtend tot elf uur, dus dat was moeilijk opstaan, maar daarna naar Tonbridge gereden om te gaan lunchen met Eva en Melissa weer. Het zou die dag heel mooi worden, dus we wilden gaan bbqen, maar het was wel mooi, maar niet zo warm meer, dus gingen we maar lunchen in een cafe. Wel super lekker gegeten en een heerlijke appeltaart als toetje. Die avond heb ik met mama en Joelle geskyped en toen lekker naar bedje. De zondag moest ik vroeg op, want Brighton stond op de planning. Ik naar de trein gereden, wilde ik een kaartje kopen, maar was de automaat stuk. Gelukkig kan je hier in Engeland ook in de trein zelf een kaartje kopen, dus heb ik dat maar gedaan. Ik moest twee keer overstappen om eindelijk aan te komen in de badplaats van Engeland, maar het duurde in totaal maar een uurtje, dus dat was wel te doen. Daar had ik afgesproken met Pernelle, een ander Nederlands meisje die ik al kende van de organisatie workshop. We zijn eerst naar de bekende pier gelopen en dat was echt leuk om te zien! Op de pier stonden de kermis attracties en gokhallen. Na dit gezien te hebben zijn we het strand opgegaan met een smaakloze burger! Na lekker in de zon te hebben gezeten en zelfs nog het water te zijn ingeweest gingen we de winkels bekijken. Allebei nog wat gekocht in de hollister en daarna was het alweer tijd om een drankje te doen op het strand. Het was een heerlijk gevoel om met een wijntje op het strand te zitten, gaf mij toch wel even het ultieme vakantiegevoel. Daarna zijn we wat gaan eten in een leuk restaurantje met uitzicht op de pier en daarna was het alweer tijd om te vertrekken. Brighton is echt een enorm leuke stad om te zijn. Het heeft heel veel sfeer en is vooral erg relaxed.

Aankomend weekend ben ik van plan om alleen naar Londen te gaan, ik ga natuurlijk normaal gesproken altijd wel met iemand erheen en dat is ook altijd gezellig, maar ik wil nog even wat aankopen voor mezelf doen. Ik wil nog even de cadeautjes halen en wat kleding voor mezelf. En ik vind dat altijd fijner om alleen te doen, zodat niemand steeds op je hoeft te wachten. De andere vrije dag heb ik nog geen plannen, maar als het weer zo warm is dan blijf ik liever hier bij het zwembad. Nog een dagje bruinen kan geen kwaad! Het laatste weekend hier heb ik plannen gemaakt met Claudia, we weten nog niet precies wat we willen gaan doen, maar we willen nog een stad bezoeken! Dat wordt dus vast wel weer gezellig. En over twee weken en precies 1 dag land ik dus alweer in Nederland. Ik kijk er zelf enorm naar uit om weer lekker thuis te zijn, ik heb wel weer genoeg van de Engelse thee met melk en de bacon. Geef mij op schiphol maar een lekkere frikandel!
Tot snel mensen!

  • 25 Juli 2013 - 09:48

    Joke:

    Haha een frikandel ik snap niet dat je die mist.Je moet je lijstje nog doormailen naar mij.Nog 2 weekjes en dan ben je weer thuis.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 41213

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Augustus 2013

Zomer au pair in Engeland

09 Augustus 2010 - 26 Juli 2011

1 jaar au pair in Amerika

Landen bezocht: