Weekendje Portsmouth met Claudia - Reisverslag uit Penshurst, Verenigd Koninkrijk van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu Weekendje Portsmouth met Claudia - Reisverslag uit Penshurst, Verenigd Koninkrijk van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

Weekendje Portsmouth met Claudia

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

05 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Penshurst

Hoi iedereen!

Nou het einde is nu wel enorm in zicht .. nog twee nachtjes slapen en dan ben ik weer in het frikandellenlandje te vinden! Wat ik het meest gemist heb? Nou , mijn hondje uiteraard, mijn vriend en vriendinnen, mijn lieve familie, het eten, mijn eigen bed en vooral 's avonds niet alleen te hoeven zitten! Ik kijk er enorm naar uit om weer naar Nederland te gaan!
Al ga ik hier wel een paar dingen missen hoor , de kids zijn namelijk hartstikke lief en heb vooral in de laatste maand een enorm hechte band met Tommy, de jongste opgebouwd. Hij heeft enorm veel nieuwe woordjes geleerd en hij is echt gegroeid sinds ik hier ben. Wat ik ook ga missen zijn de actieve weekendjes. In Nederland heb ik vaak een weekend waar ik niet veel bijzonders doe en hier is altijd wel iets actiefs te doen. Of ik nou naar Londen ga of naar andere steden, het maakt allemaal niks uit!
Mijn laatste weekend heb ik doorgebracht met Claudia, wat echt enorm super gezellig was! Op vrijdag kwam ze al hierheen en eerst moesten we babysitten. Terwijl de kids aan het tv kijken waren gingen wij lekker koken en kletsen! Daarna nog een filmpje gekeken tot de ouders weer thuis kwamen. Toen zijn we het nachtleven weer ingedoken van Tunbridge Wells. Was echt super gezellige avond en we hebben weer veel nieuwe mensen leren kennen. Als twee Nederlanders met gewone kleding aan val je hier nogal snel op tussen alle naakte Engelse dames. De zaterdag hebben we de trein gepakt en zijn we naar Portsmouth gegaan. Een stadje aan de kust van Engeland. Eenmaal daar eerst naar het hostel gegaan, wat vreselijk eruit zag! We deelden de kamer met twee andere jongens, die best raar waren... Maargoed , we gingen lekker de stad in en besloten met een speedboot naar het eiland Isle of Wight te gaan. Is vrij bekend onder de Engelsen en dit moest je gezien hebben! Wij erheen, lekker op het strand gezeten en daarna zelfs een kerkje bezocht ( zodat we ook iets cultureels hadden gedaan). We zijn toen heerlijk wezen eten in een pub daar met een lekkere fles Rose. Daarna weer terug naar het vaste land en de pier bekeken met alle kermis attracties erop. Toen terug naar het hostel om om te kleden en nog een flesje wijn te drinken. Daar in de woonkamer hadden we al snel contact met een groepje mensen uit Tunbridge Wells, hoe toevallig! Ze vroegen of we met hen mee uit wilden en daar zeiden Claudia en ik geen Nee tegen. Wij dus met hen mee de stad in en we zijn naar drie plekken geweest. We begonnen in een kroegje, toen door naar een grotere kroeg met dansvloer en vervolgens eindigden we in een enorme club. Was super gezellig en Claudia en ik hebben ons enorm goed vermaakt. Om vier uur namen we met zn tweeen de taxi terug naar het hostel. Geslapen tot een uurtje of negen en toen zijn we weer de stad in gegaan. Beide waren we vrij brak , dus zijn we ook weer vroeg richting huis gegaan. Wel twee super leuke dagen gehad! Was een goede afsluiter!
Woensdag kom ik dus weer thuis in Borculo , ik land om 13.00 uur! Hopelijk zie ik jullie allemaal snel weer en super bedankt dat jullie me blog gevolgd hebben! :)