Een gevonden familie - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu Een gevonden familie - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

Een gevonden familie

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

04 Februari 2013 | Nederland, IJsselstein

Hallo mensen ,
een nieuwe reis zit eraan te komen. Deze keer ben ik alleen niet van plan om een jaar lang weg te blijven.. Ik zal deze zomer een au pair worden in een Engels gezin. Ik ben momenteel een tweedejaars student Engels en van deze worden verwacht dat zij aankomende zomer voor minimaal tien weken in een Engels sprekend land gaan werken. Ik heb toen besloten om me weer bij een au pair organisatie aan te melden, omdat ik het leuk vind om voor jonge kinderen te zorgen!
Ik heb mij aangemeld bij de organisatie travel active en zij hebben mij weer gekoppeld aan een Engelse organisatie Smart au pairs. Ik moest eerst weer een hoop papierwerk en referentie gedoe regelen , maar uiteindelijk waren er zes families geïnteresseerd in mij.
De eerste familie leek mij ook erg leuk, zij woonden in Cambridge en hadden 1 dochtertje. Het nadeel hiervan vond ik dat het maar 1 kind was. Natuurlijk krijg je het dan erg rustig, maar ik wilde toch net wat meer. De tweede familie die zich aanmeldde trok mij meteen niet zo erg. Beide ouders zaten hiervan in het leger en ze deden alles te voet. Dit paste gewoon niet zo bij mij vond ik zelf. De derde familie woonde midden in the middle of nowhere. Ik zag mijzelf toch niet zo wonen in een dorpje zonder faciliteiten en uren weg van een stad. De vierde familie wilde dat ik elke dag anderhalf uur minimaal zou gaan schoonmaken , ik wil au pair worden en geen schoonmaakster , dus ook zij heb ik snel afgekeurd. Toen hebben zich de vijfde en zesde familie aangemeld. Bij de zesde familie hadden ze ook maar 1 kindje, dus mijn voorkeur ging uit naar familie nummer vijf.
Familie nummer vijf kwam uit Kent en hun achternaam is Moody. Ze hadden een erg leuke brief voor me opgesteld waarin ze uitgebreid vertelden wat ze van me verwachtten , maar ook veel informatie over hunzelf gaven. De ouders Gavin en Louise hebben beide een drukke baan. Hij werkt voor een bank en zij in de PR. Zij zijn een jaar terug verhuist vanuit Londen naar Tonbridge om een groter huis te bewonen. De kindjes waar ik voor gaan zorgen zijn Eliza die net zeven geworden is, Will is vijf jaar oud en Tom is net twee geworden. Ik zal daar een eigen studio krijgen met daarin een slaap/woonkamertje, een badkamertje en een klein keukentje. Deze staat op ongeveer vijf meter van hun huis af. Ook gaan ze een auto voor me kopen , omdat de ouder kapot is, maar tot die tijd mag ik gebruik maken van hun Landrover. Ze gaan eerst wel even met mij meerijden zodat ik kan wennen aan het links rijden. Ik ben er hoofdzakelijk om in de ochtenden te helpen met de kids en in de middag op Tom te passen. Het hele schema wordt later nog wel bekend gemaakt hebben we onderling afgesproken. Londen is ongeveer 30 minuutjes van hen vandaan en er zijn meer au pairs in de buurt aanwezig.
Ik zal ongeveer weg zijn van 13 april tot 10 augustus, want de week voor ik ga beginnen bij de familie willen Remco en ik nog een mini roadtripje maken door Engeland. De 22ste zal ik dan ongeveer aankomen bij deze familie.
Momenteel zal dus alles verder geregeld worden met de organisatie. Ik heb besloten alvast een nieuwe reis aan te maken en zo jullie op de hoogte te kunnen houden wat mijn zomer plannen tot nu toe zijn.
Liefs Sharona

  • 07 Februari 2013 - 15:29

    Marieke Tankink:

    Wauw!! Klinkt goed!! Weer een heel nieuw avontuur :)!!
    En eerst een week rond trekken daar, gaaf!!
    Had alleen wel verwacht dat je naar Birmingham zou gaan, hahahaha ;)!
    Met de engelse taal komt het dan al zeker goed .
    Tot gauw..Xxx

  • 21 April 2013 - 07:53

    Joke Reedijk:

    Hee Sha een hele goede vlucht morgen!Ik hoop dat je een superleuke tijd daar zult hebben.
    Je moet wel reisverslagen maken hoor.Veel liefs van mam I LOVE YOU.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 41215

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Augustus 2013

Zomer au pair in Engeland

09 Augustus 2010 - 26 Juli 2011

1 jaar au pair in Amerika

Landen bezocht: