Vier weken in Engeland - Reisverslag uit Penshurst, Verenigd Koninkrijk van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu Vier weken in Engeland - Reisverslag uit Penshurst, Verenigd Koninkrijk van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

Vier weken in Engeland

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

19 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Penshurst

Hoi allemaal,
morgen ben ik alweer vier weken in Engeland! Gelukkig gaat de tijd snel, al moet ik eerlijk bekennen dat ik er enorm naar uit zie om naar huis te gaan. Ik denk dat ik toch wel een beetje klaar ben met het gereis en weer een normaal leventje wil leiden. Wat ik vooral mis is dat ik hier vaak alleen ben, de hostouders nodigen me bijvoorbeeld nooit uit om samen met hen te eten of om bijvoorbeeld in de avond televisie te kijken. Thuis kijk ik altijd in de avond tv met me moeder en zusje of als ik bij Corry ben met haar.
Ik probeer daarom mijn dagen zo in te vullen dat ik enorm druk ben, zo gaan voor mij de dagen wat sneller voorbij en geniet ik er ook wat meer van. Gelukkig heb ik de afgelopen twee weken weer voldoende beleefd om erover te schrijven!
Vorig weekend ( 11/12 mei) :
In Nederland heb ik een workshop gedaan in Venlo, waar ik een meisje ontmoette die nu ook in Engeland woont, alleen dan wel een einde van mij vandaan. We hadden afgesproken dat zij zaterdag bij mij zou aankomen. Ik had dus zaterdag middag Frida opgehaald van het trein station hier en we zijn naar mijn huis gegaan. Daar eerst even gekletst en toen naar Tunbridge Wells gegaan om wat te eten. We hadden een leuk restaurantje gezien, maar daar konden we pas terecht om negen uur, dat duurde dus nog anderhalf uur, maar toch maakten we een reservering. We zijn toen naar Wagamamas gegaan, een ander klein goedkoop restaurantje en daar alleen een voorgerecht genomen om de tijd te rekken. Daarna kwamen we dus om negen uur aan in ons restaurantje en hebben we heerlijk tapas gegeten. We hadden zowel vlees als vis besteld en het was echt heel lekker! Daarna besloten we om nog uit te gaan, al waren we hier niet echt op gekleed. Club Beluga was naast ons restaurantje en we zijn meteen naar binnen gegaan. Wat we daar zagen was vooral erg komisch. De meiden droegen enorm hoge hakken, lagen make up, super korte rokjes of jurkjes waar je letterlijk onder kon kijken , maar de jongens hadden er weinig aandacht voor. Wij daarentegen met onze makeup loze hoofden, winterlaarzen en jeans kregen genoeg aandacht. We hebben wel een super leuke avond gehad en zijn er om twee uur weer weggegaan. We zijn naar mijn huis gereden en meteen gaan slapen.
De volgende dag stond Londen op ons programma, want Frida had twee au pair boottocht kaartjes gekocht. Het plan was om om 11 uur op de boot te gaan, twee uur te varen naar Greenwich, daar drie uur te blijven en dan met de boot weer terug. We stonden vrij achteraan in de rij voor de boot, want er waren super veel au pairs. Toen we er eindelijk op waren zagen we dat het bovendek al helemaal vol zat. Alle bankjes waren bezet en aan de achterkant stonden al veel mensen tegen de zijkant te leunen. We hadden dus twee opties of in het midden van het gangpad staan/zitten of vragen of we onderin konden gaan zitten achter glas. Maar toen zag ik dat aan de punt van de boot ook mensen stonden, maar alleen aan de rechterkant, want aan de linkerkant gingen net twee meisjes weg. Ik zei dus tegen Frida dat we moesten opschieten om die plek e bemachtigen. Ik kwam er al vrij snel achter waarom die meisjes daar weggingen, want de meisjes die op de voorste bank zaten begonnen te bitchen zodra we er stonden. Gelukkig .. heb ik daar nooit zoveel moeite mee en heb ik gezegd dat ze achterom moest kijken hoeveel mensen er op de boot stonden en dat als ze een foto wilde maken ik met plezier voor dr aan de kant zou gaan. En tadaa , Frida en Sharona hadden de beste plek op de boot, helemaal vooraan! Toen we aankwamen in Greenwich hadden wij het al snel bekeken en hadden we ook geen zin om er drie uur te blijven. Dus we pakten de metro en gingen naar Londen City. Daar zijn we naar Victoria secret gegaan , abercrombi and fitch en Hollister. Daarna zijn we niet zo heel laat naar huis gegaan, want we waren beide nog best moe.
Afgelopen week ben ik gaan nadenken over wat ik nou eigenlijk moet doen in mijn vrije tijd. In de avond zat ik vaak maar te skypen met mama of keek ik afleveringen van pretty little liars. Natuurlijk is dit erg chill, maar ik wilde wat doen! Eva vertelde mij over een zumba klas die elke dinsdagavond was voor maar 5 pond per les. Nou dinsdag avond stond ik dus te swingen bij zumba samen met Eva. We hebben lekker gezweet en het was erg leuk! Ik had toen de smaak goed te pakken want de volgende dag ben ik een yoga klas gaan volgen en ook dit was vermoeiend, maar dan op een andere manier. Bij zumba is het vooral conditie die je moe maakt, bij yoga waren het me spieren die ik begon te voelen als de leraar me weer in een rare positie wilde krijgen. Wel had ik het gevoel dat ik nu goed bezig was en dat gaf mij weer een voldaan gevoel!
Dit weekend ( 18/19 mei) :
Deze zaterdag moest ik werken in de ochtend, maar ook in de avond. Dus in de middag heb ik weinig uitgespookt. Ik wilde zelf niet weg , dus ben ik maar weer gaan skypen, vier uur dit keer met mammie. Ook heb ik mijn terug vlucht geboekt en ik land 7 augustus op schiphol, dus wie zich geroepen voelt om me op te halen, would be lovely! In de avond heb ik eerst nog speculaas koekjes gebakken met de kids en ice age 3 gekeken, daarna gingen zij naar bed en ging ik mijn eten maken. Heerlijke zalm met paturain en aardappeltjes met uitjes! De oven in en in 20 minuutjes was het klaar! Op zondag ben ik naar Tunbridge Wells gereden omdat hier een food fesival was. Ik had het alleen net ietsjes groter verwacht .. Ik ging eerst met Mathilda erheen en we zouden daar meeten met drie andere meisjes. Lena waar ik mee naar de dierentuin ben geweest was er ook nog bij. Na een rondje gelopen hebben we maar een terrasje gepakt, daar tot vijf uur blijven zitten en toen wilde iedereen naar huis. Ik heb toen Eva nog gebeld en zij was in Tonbridge, dus ik met de auto naar Tonbridge om haar daar te meeten. Ze was in de pub met wat andere meiden, die ik al had ontmoet op een starbucks meeting ( elke vrijdagavond is hier een internationale meeting in de starbucks). Daar lekker gegeten en nog wat gedronken en daarna naar huis gereden. Het auto rijden gaat nu ook steeds beter, je raakt er langzaam maar zeker aan gewend. Al moet ik nog wel wat meer oefenen op achteruit rijden, want ik moest vandaag een stuk achteruit en daar zat een klein bochtje in, maar daar heb ik dus 15 minuutjes over gedaan. Maar ze zeggen .. oefening baart kunst toch!?
Volgend weekend ga ik weer afspreken met Frida in Londen, we willen weer winkeltjes bekijken, maar ook graag iets cultureels doen, dus we gaan nog even uitzoeken hoe en wat. Het weekend daarna komt Remco hier, dus ik heb twee erg leuke weekendjes voor de boeg!
Veel liefs Sharona,
en iedereen bedankt die me een kaartje gestuurd heeft, super liefff!

  • 20 Mei 2013 - 15:11

    Lisanne:

    Hey meis,
    Leuk dat je daar contact hebt met anderen... is toch een stuk gezelliger.
    En grappig dat je yoga hebt gedaan! Ach, je bent er lenig genoeg voor :P
    Alvast veel plezier de komende weekenden!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 41247

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Augustus 2013

Zomer au pair in Engeland

09 Augustus 2010 - 26 Juli 2011

1 jaar au pair in Amerika

Landen bezocht: