Madame Tussauds - Reisverslag uit Penshurst, Verenigd Koninkrijk van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu Madame Tussauds - Reisverslag uit Penshurst, Verenigd Koninkrijk van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

Madame Tussauds

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

28 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Penshurst

He mensen!

Even een kort verslagje deze keer, maar wil toch even vertellen wat ik afgelopen weekend gedaan heb.
Vrijdag ben ik weer naar de Starbucks meeting gegaan en had daar al afgesproken met Radka. Radka is dus een meisje uit Tjechie en zij is hier samen met haar vriend Zdanik, zij waren eerst een au pair koppel. Dit hield bij hun in dat zij voor de kids zorgde en hij meer de tuin deed en de dieren, want deze familie woonde op een boerderij. Zij wilden echter in Engeland blijven , dus nu hebben ze een klein appartementje in Tonbridge en hebben ze allebei een baantje. Toch willen ze volgend jaar wel terug keren naar Tjechie, maar ze willen vooral eerst genieten van hun tijd! Na de meeting zijn we doorgegaan naar de pub, waar ik een heerlijk drankje gedronken heb. Kopperberg met een blueberry smaakje.
Die zaterdag ben ik in de middag naar Tunbridge Wells gereden om daar Matilda weer te zien. Ik heb even nieuwe schoenen gekocht , want had even makkelijke schoenen nodig voor het werken met de kids. Neppe blauwe vans zijn het geworden. Daarna smste Radka dat zij ook in Tunbridge Wells waren en zijn we even een drankje wezen doen. Ook even een hapje gegeten bij de mac en daarna weer richting huis gegaan. Ik kwam denk ik tegen een uurtje of vijf thuis en zag dat er familieleden aanwezig waren van Louise ( de hostmoeder) , even voorgesteld en zij zouden gaan bbqen. Het zag er allemaal heel erg lekker uit, maar er werd me uitdrukkelijk verteld dat ze wel iets zouden bewaren voor me. Ik moest dus wachten op mijn eten, want dat kon pas nadat zij klaar waren. Om tien uur had ik dan eindelijk twee mini burgers, een worstje en sla waar zand in zat! Van dit soort dingen baal ik altijd enorm.. de Britten zijn gewoon soms zo ongastvriendelijk. Misschien ben ik van de Amerikanen teveel gewend, want zij nodigen zelfs de buren van familieleden uit voor een kerstdinner, maar ik denk niet dat ik een au pair niet had laten mee bbqen.
Zondag, dit was een erg leuke dag , want Londen stond weer op het programma. Na een snelle autorit naar het trein station had ik de trein weer net gehaald! Ik had weer met Frida afgesproken en de plannen waren om naar Madame Tussauds te gaan en daarna shoppen. Buiten moesten we in de rij gaan staan om naar binnen te gaan en toen we dan eindelijk bij de ingang kwamen, stond er een bordje dat het vanaf dat punt nog minimaal twee uur ging duren. Nou goed.. Frida en ik zijn als echte touristen gewoon blijven wachten. Na een hele tijd kwamen we dan eindelijk binnen! We moesten in een lift omhoog en daar kwamen we dan eindelijk aan. We stonden in een zaal met bekende sterren. Natuurlijk wilden wij ook veel fotos maken, maar we kwamen er al snel achter dat je brutaal moest zijn anders stond je zo een half uur bij een pop te wachten.Er was een route die je kon lopen en je liep steeds verschillende thema zalen in. Er was ook een nieuwe zaal die speciaal gemaakt was voor de One Direction fans. En omdat mijn zusje mij verteld had dat ik met hen op de foto moest, moest ik in een rij gillende meiden gaan staan om te wachten op mijn beurt. Er kwamen daarna nog een sportzaal, een koninklijke zaal, een zangers/zangeressen zaal en een zaal met bekende mensen qua geloof etc. Hierna zagen we op de kaart dat de spookzaal eraan kwam. Via een donkere trap liepen we naar beneden en na het zien van gruwelijke poppen in martel posities kon je kiezen uit twee richtingen. Om de scream te ontlopen ga links en voor de scream ga rechts. Nou .. de twee helden gingen rechts en we moesten in een rij aansluiten. Er werd ons verteld dat we een gang door moesten waar geen poppen stonden maar acteurs die ons lieten schrikken, dit kwam mij bekend voor want dit had ik vorig jaar met Emma en Esmee ook gedaan in Londen Tombs. Nou wij door die gang heen, heel hard gegild en geschreeuwd en gelukkig duurde die niet te lang! Daarna liepen we weer door de gewone gangen heen en werd er laten zien hoe zon wassenbeeld gemaakt werd. En toen kwamen we in een soort bibliotheek terecht waar allemaal karretjes vertrokken. We moesten in een taxi karretje stappen en die leidde ons door de geschiedenis van Londen. Het was een soort droomvlucht als in de efteling, alleen ging dit dus over iets anders. Was ook allemaal enorm mooi gemaakt en erg mooie effecten. Je kon zelfs in je taxi de taal kiezen, alleen stond Nederlands er natuurlijk niet bij! Nadat we hier uitgestapt waren gingen we naar de zaal met actiehelden. Spiderman en de hulk waren als wassenbeelden er neer gezet. Hierna kwamen we in een wacht ruimte waar we een bril kregen. We gingen naar een 4d film kijken en dit was echt super leuk! Het ging over spiderman en alle andere actiehelden die Londen zogenaamd gingen redden, maar je voelde en zag echt alles. Soms kwam er water op je gezicht of soms kreeg je een stomp in je rug. Echt super grappig was dat! Hierna was de tour voorbij en gingen we het shopje in. Hier heb ik wat one direction spul gekocht voor me zusje, omdat die er helemaal gek van is! Ze hadden wel veel souveniers trouwens! Daarna ben ik nog even wezen shoppen met Frida, de primark en de victoria secret leeggekocht!

Aankomend weekend komt dan eindelijk Remco hierheen! Hij komt vrijdag al om half een hier en hij vliegt maandagmiddag pas weer richting Schiphol! Ik weet zeker dat we samen een enorm leuk weekend gaan hebben en ik heb er ook echt onwijs veel zin in! Ik schrijf daar volgende week wel weer over. Het weekend daarna komt Ellen me trouwens op zoeken! Wordt natuurlijk ook enorm gezellig en ik denk dat de winkels dan leeggekocht gaan worden haha!

Liefs Sharonaaa..

  • 29 Mei 2013 - 15:35

    Remco:

    Oehhh bijnaaaa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 41331

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Augustus 2013

Zomer au pair in Engeland

09 Augustus 2010 - 26 Juli 2011

1 jaar au pair in Amerika

Landen bezocht: