Thanksgiving & Sinterklaas - Reisverslag uit Bainbridge Island, Verenigde Staten van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu Thanksgiving & Sinterklaas - Reisverslag uit Bainbridge Island, Verenigde Staten van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

Thanksgiving & Sinterklaas

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

03 December 2010 | Verenigde Staten, Bainbridge Island

Hallo mensen,

Na mijn laatste verslag hebben we hier in Bainbridge last gehad van stroomstoringen en zelfs op de dinsdag voor Thanksgiving hebben we de hele dag zonder stroom gezeten. Wij hebben gelukkig een open haard waardoor het huis nog een beetje verwarmd werd, maar onze buren hier hadden dat niet en die waren gewoon bang dat de pijpleidingen zouden bevriezen , want het was buiten net zo koud als binnen in hun huis! Het was vreselijk.. De kinderen speelden buiten dus ik had eigenlijk niks te doen en heb de hele dag bij de haard gezeten met een boek en heb elke ferry langs zien komen! Die avond zijn we opgehaald door de hostvader van Charlotte om daar te gaan eten want zij hadden een GASvoornuis, erg slim! Wij hadden die dag eten gemaakt buiten op de bbq, stond me hostvader tussen de sneeuw worstjes te maken en eitjes te bakken.. aparte ervaring ja!

Die donderdag hadden we Thanksgiving , HET feest onder de Amerikanen. We gingen naar een nichtje van Matt me hostvader waar de hele familie bijeen kwam. Ik vond het eerst nogal saai omdat de mensen alleen spraken over "familiedingen" waar ik dan dus niks vanaf weet, maar gelukkig hadden die mensen een xbox kinect! Sophie en Ben hebben er de hele dag op gespeeld en ik heb toegekeken en af en toe een spelletje mee gespeeld. Het is echt enorm grappig en ja het is beter dan de WII, zo alle mensen die een WII hebben aangeschaft mogen hem wegdoen en hem inruilen voor de xbox kinect. Bij de xbox heb je namelijk geen stick nodig, hij leert meer dan duizenden punten kennen van je lichaam en dan ben je een avatar op het scherm en alles wat jij doet doet hij ook. Ondertussen worden er ook fotos gemaakt als jij zo leuk op en neer aan het springen bent omdat je een race aan het doen bent , charmante fotos dus! Maar het belangrijkste van Thanksgiving is natuurlijk de kalkoen!! En ja de maaltijd was heerlijk en de kalkoen dus ook. Er was enorm veel voedsel, allemaal groenten, vlees en allemal sausjes. Als toetje konden we kiezen uit drie taarten , dat maakt keuzes altijd enorm moeilijk. Ik heb enorm genoten van het voedsel, maar het is wel echt een familiefeest en ik waardeer het dat ze me daarin betrekken, maar dan mis je je eigen familie wel even! Die avond om negen uur terug gegaan met de ferry. Die nicht woonde namelijk in Renton , dat is een stadje in het zuiden van Seattle!

Toen was het alweer weekend, die zaterdag heb ik Christina weer ontmoet in Seattle en zijn we maar eens even de stad goed gaan bekijken, of met andere woorden .. wat er rond loopt goed bekeken. We kwamen al snel aan de praat met twee enorm vriendelijke en leuke jongens, Michael en Jay. Beide waren ze studenten en beide 19 jaartjes jong. En ja hoor , die Amerikaanse mentaliteit van die jongens hier is zo anders , elke nederlandse man of jongen kan hiervan leren! Me tassen werden namelijk gedragen , terwijl ik had gezegd dat dat niet hoefde he* .. Ook werden weer alle deuren geopend en werd me eten betaald waar ik ook eerst op tegen was. Jay die leek veel ouder dan 19 dus kon die in 1 speciaal winkeltje in Seattle drank meekrijgen omdat ze daar nooit om ID vroegen. Hij had dus twee flessen gekocht en die hebben we met zn vieren opgedronken bij het water. Hopelijk keek God op dat moment even niet naar beneden.

Op de zondag stond de kerk alweer voor de deur! Adam moest weer werken, wat betekent dat als ik met hem zou reizen ik te laat zou komen.. ook wilde ik hem niet teveel laten blijken dat ik voor een deel ook naar die kerk ga om hem, dus ben ik met Michael zijn vriend erheen gegaan. En dit is een andere Michael als die van zaterdag in Seattle! Ik had even netjes op hem gewacht bij de ferry, want hij nam de boot van Bremerton! Toen we naar de busstop liepen zag ik ineens Peter staan van Vancouver! Even een leuk praatje meegemaakt, hij was weer op reis naar Bellingham waar die woont , maar hij was op Bainbridge geweest vanwege Thanksgiving en hij had me beloofd dat die me zou smsen als die terugkomt met kerst! Dus dat wordt zeker leuk en gezellig:).. Nou toen naar de Mars Hill kerk gegaan met de bus en belde Christina me ineens op. Ze verveelde zich en wilde ook naar de kerk komen , ze was uiteraard van harte welkom, dus omdat ze vlakbij woonde was ze er al in 10 minuten! Michael had ervoor gezorgd dat ik een bijbel in bemachtiging kreeg en die ben ik dus nu aan het lezen , heb het altijd al wel interessant gevonden om te weten wat er nou in dat magische boek staat! Christina had in die kerk alweer sjans met een jongen die er werkte als cameraman.. dus die was daar druk mee aan de praat terwijl Michael en ik koffie aan het drinken waren en aan het wachten waren op Adam die elk moment er kon zijn, omdat die ietsje eerder vrij was. Adam was dus ook op tijd en .... hij had zijn haar eraf gedaan! ZONDE, dat mooie koppie van hem was nu bijna kaal.. maargoed het koppie blijft mooi! Na de kerk gingen we weer richting de ferry met Adams auto en hebben we Christina vaarwel gezegd. Omdat Michael met de bremertonboot aankwam ging die daar ook weer mee terug en moesten Adam en ik op de Bainbridgeboot. De boot stond er nog toen Michael uit de auto stapte en ik zag dat er nog steeds autos op aan het rijden waren, kwamen we bij het betaalhokje zegt die vrouw: Sorry the ferry for Bainbridge just left, you need to take the next one... Moesten we 50 minuten wachten in de auto (ook hier is het koud buiten , al is het niet zo koud als in Holland hoor), gelukkig was het wel enorm gezellig en heeft Adam me een beetje uitgelegd waar ik het beste kon beginnen in de bijbel, maar dat is niet het enige waar we over praten hoor! Hij vroeg ook of ik mee wilde oud en nieuw vieren met zijn vrienden in de space needle, in zijn "groep"zitten ook wat meiden en die wilden mij dolgraag ontmoeten had die gezegd en nouja daar sta ik altijd wel voor open! Hij heeft me weer netjes afgezet en toen ben ik maar gaan slapen.

Toen die maandag en dinsdag en woensdag overdag gewoon gewerkt , maar woensdagavond kregen we bezoek! twee half Nederlandse families kwamen over om bij ons te avondeten en om Sinterklaas te vieren! Super gezellig! Josy me hostmam had de hele dag in de keuken gestaan om een speciale bami goreng te maken.. Er kwamen dus twee gezinnen , waarvan de ene een Nederlandse vrouw was die met een Amerikaanse man getrouwd was. Zij kwam officiel uit Doesburg wat niet eens zo ver van mijn Borculo vandaan is. In het andere gezin was het een Nederlandse man die met een Amerikaanse vrouw getrouwd was , hij kwam officiel uit Coevorden.Hele leuke avond gehad en lekker Nederlands gesproken! De kinderen genoten van de cadeaus en de volwassenen van het eten! Het was een zeer geslaagde avond.

Die donderdag heb ik ook gewoon gewerkt en ik moest die avond weer naar Seattle Central, mijn school waar ik Franse lessen volg. Die vrijdag moest ik smorgens eerst gewoon werken , maar om 10 uur werd ik opgehaald door Adam. Wij gingen samen naar Walmart om speelgoed te kopen. In de Mars Hill kerk hebben ze een inzameling voor kinderen die met kerst geen cadeaus krijgen. Adam heeft voor 100 dollar cadeaus gekocht en ik heb hem helpen uitzoeken. Daarna hadden we nog tijd zat en zijn we doorgereden naar Silverdale om het winkelcentrum te bekijken! Wat enorm groot en leuk zeg daar! Heb er ook een winkel gezien met Lauren Conrad kleding, daar ga ik zowieso nog een kledingstuk vandaan halen! Adam en ik hebben enorm lang in een mega grote boekenwinkel rondgekeken. Hij was op zoek naar een boek van Narnia en ik naar Nederlandse boeken en JAA! Die hadden ze ook nog. Heb Adam laten zien waar ik nou woonde in Nederland en wat plaatjes. Daarna zijn we weer teruggegaan naar Poulsbo en hebben we in een park wat rondgelopen en een soepje gegeten in een leuk restaurantje, ook dit keer zei ik , en nu betaal ik, maar hij gaf zijn pinpas snel af. Hij zei dat er gewoon altijd voor meiden betaald werd en het raar was als dat andersom gebeurde, nou goed.. met dit cultuurverschil valt te leven toch vrouwen? Zou eraan moeten wennen als ik straks weer terugben in Nederland waar sommige kerels nog geeneens een drankje betalen voor je! Daarna heeft die me weer netjes thuis afgezet, precies op tijd en kon ik de kids gaan ophalen van school om daarna door te gaan naar piano/viool/gitaar les!Weer heerlijk twee uur daar doorgebracht en die avond had ik een vaarwelfeestje van Charlotte. Zij gaat naar New York naar een nieuwe familie , ook een rematch....

Dit weekend staat er ook alweer veel op de planning , Ester is eindelijk terug van LA dus denk dat ik zaterdag en zaterdagnacht daar doorbreng. Op zondag hebben we allebei namelijk een au pair kerstfeestje in Magnolia van 2 tot 4 smiddags en dan haalt Adam me daar ergens op om naar Mars Hill te gaan. Christina wilde ook weer komen dus dat wordt wel gezellig :)!

Groetjes van Sharona

  • 04 December 2010 - 09:01

    XXX Pap:

    Weer een leuk verhaal,maar het lijkt wel of de kerk steeds belangrijker voor je gaat worden.Hier in Borculo kwam je nooit in de kerk.
    En als ik het zo leest mis je Nederland helemaal niet (alleen de snacs van de cafetaria hier) En verder je moet er zelf wat van maken,en dat doe je ook zoals ik in je verhalen lees.

    Gr Rob

  • 04 December 2010 - 09:50

    Joëlle :

    Hee hee.

    Zo te zien vermaak jij je daar wel, hahahaha, ook al heb je geen stroom. :P
    Leuk verhaal weer, :)!

    xxx Joëlle <3

  • 04 December 2010 - 14:49

    Wilfred:

    heey sharoon,
    wat een verhaal,maar denk eraan he,voor het zingen de kerk uit.
    haha

  • 04 December 2010 - 14:59

    MAM:

    Leuk leuk maar hoeveel soepjes eet jij op een dag haha.Hoe was het feestje bij Charlotte?
    Grappig dat je daar met half nederlandse gezinnen een hapje eet,lekker nederlands lullen is ook wel weer een keer fijn.
    Trouwens je moet de groeten hebben van juf Hanneke van de jazz.

    Veel liefs en een dikke knuffel van mam:D

  • 06 December 2010 - 12:38

    Lisanne:

    Haha, ik moest even heel erg lachen om de reactie van je oom :P

    Als je weer terug in Holland bent, kunnen we samen wel een keer naar de kerk. De baptistengemeente is bijvoorbeeld wel leuk! Heel gezellig.

    Wel leuk om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt en daar absoluut niet stil zit.

    Xx Lies.

  • 06 December 2010 - 16:31

    Jan Bosman:

    Hai Sharona,
    je hebt weer zo'n leuk verslag geschreven van je belevenissen van de afgelopen tijd. Mij valt wel op dat je Adam regelmatig noemt. Moet wel een leuke jongeman zijn.
    Een aantal belevenissen heb je al verteld met de online verbinding tijdens de verjaardag van je moeder.
    Ook ik moet je hartelijk bedanken voor de verjaardagskaart uit amerika van jou. Ik heb hem vandaag (6 dec.) ontvangen, dus precies op tijd voor mijn verjaardag. Hartstikke leuk dat je daar aan gedacht hebt. Veel succes en plezier de komende tijd nog gewenst namens mij en Ans.

  • 13 December 2010 - 09:43

    Marieke:

    Hee Hee,..
    Dat is grappig.. bijna al de antwoorden van mijn vragen op het kaartje staan hierin:p:)..
    Haha heerlijk lijkt me dat toch, zoon reuze kalkoen. Haha en weer lees ik dat die jongens toch echt zeer romantisch zijn :).Super... Wel grappig dat je zo vaak naar de kerk gaat, Benieuwd hoe dat daar precies gaat. Maar dat moet je maar snel in details uit leggen:)..Xxx..

  • 21 December 2010 - 20:21

    Wilfred:

    hoi sharoon,waar blijft je volgende verslag.toch niet weer stroomstoring he.anders stuur ik je wel een agregaat.groetjes van ons allemaal.xxxx

  • 22 December 2010 - 12:40

    Mam:

    ja sha we willen een nieuw verhaal van je lezen haha.
    fijne feestdagen en een spetterend 2011.
    ik spreek je nog gr mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 41341

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Augustus 2013

Zomer au pair in Engeland

09 Augustus 2010 - 26 Juli 2011

1 jaar au pair in Amerika

Landen bezocht: