Een paar dagen thuis in Borculo - Reisverslag uit Borculo, Nederland van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu Een paar dagen thuis in Borculo - Reisverslag uit Borculo, Nederland van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

Een paar dagen thuis in Borculo

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

30 Mei 2011 | Nederland, Borculo

Hallo mensen,

jaa jullie lezen het goed, dit verslag ben ik aan het typen vanuit mijn eigen huisje in Nederland. Ik heb nooit op andere verslagen geschreven dat ik van plan was om een paar dagen naar huis te gaan ( vliegtickets waren al in feb geboekt) omdat dit een verassing was voor mijn oma en ik wilde dat zo weinig mensen wisten dat ik naar huis kwam. Mijn opa en oma zijn namelijk afgelopen vrijdag officiel 50 jaar getrouwd geweest! Gefeliciteerd alsnog opa en oma!

Maandag, Dinsdag en Woensdag:
Stress, stress, stress.. donderdag is me vlucht naar Amsterdam en ik had een overstap in Reykjavik IJsland. Die drie dagen heb ik mij enorm veel zorgen gemaakt omdat er een vulkaan aan het spuwen was en het vliegverkeer zon grote vertraging had opgelopen dat ik bang was dat ik mijn overstap zou gaan missen. Normaal gesproken had ik een uur overstaptijd in IJsland, maar als mijn vliegtuig uit Seattle een enorme vertraging zou hebben zou ik die van Amsterdam niet kunnen redden. Ik heb dus allemaal organisaties opgebeld om informatie te vragen over die klote vulkaan, toen die er plots mee stopte op woensdag! Een gelukje die even uit de hemel viel!

Donderdag:
In de ochtend geskyped met oma, haar even veel plezier gewenst op het feest wat ze zaterdag ging geven omdat ze dus 50 jaar getrouwd waren. Heb even een half uurtje gekletst met dr en daarna moest ik offline omdat ik een vliegtuig moest redden, heb als smoes tegen haar gezegd dat ik naar school moest omdat Bentley een toneelstukje moest opvoeren. Zij geloofde mij en ik ging weg. Ik kon niemand vinden die mij naar de ferry kon brengen , want iedereen was "druk". Dus ik ging lopen met twee koffers, een grote handbaggage tas en een laptoptas! Nou op Bainbridge Island zijn er normal wat heuvels, dus dit was enorm zwaar. Een auto stopte gelukkig toen ik ongeveer op de helft was en ze vroeg me of zij me even moest wegbrengen naar de ferry, dit aanbod sloeg ik natuurlijk niet af! Ze bracht me weg en ik had mijn ferry nog net op tijd gehaald. Die ferryrit duurde me veelste lang , want ik begon ondertussen wel een beetje nerveus te worden voor deze lange trip. In Seattle stond de limo al op me te wachten, want dit was weer mijn taxi naar het vliegveld. Ik moest de limo wel delen met een ander meisje, zij ging vliegen naar Londen. Op het vliegveld ging het inchecken enorm makkelijk. Mijn twee koffers werden zo ingecheckt en daarna moest ik door de security. Ook dat was helemaal geen probleem en voor ik het wist stond ik al voor mijn gate S11, twee uur te vroeg. Ik ging dus maar even wat eten, een lekker cheeseburgertje met wat patatjes en een fanta. Daarna voor me gate gaan zitten wachten met mijn boekje erbij. Het vliegtuig had wel een half uur vertraging wat mij alweer zenuwachtig maakte, vanwege mijn overstap in IJsland. Gelukkig ging alles helemaal goed. We vlogen weg tegen 5 uur die middag.

Vrijdag:
Om 7 uur kwam ik aan op het vliegveld in Reykjavik. Alles buiten was nogal zwart door de as van de vulkaan. Het was een somber landschap vond ik zelf. Ik had niet geslapen in het vliegtuig, want het bleef enorm licht buiten en sommige mensen wilden het luikje niet dichtdoen omdat ze wilden genieten van de enorm grote zon die buiten was. Toen ik aankwam moest ik alsnog een keer door de security daar en mijn paspoort werd gecontroleerd omdat we dus de E.U. binnenkwamen. Bij mij ging dat allemaal nogal snel. Daarna gelopen naar mijn volgende gate en na 15 minuutjes konden we al gaan boarden. Deze vliegreis duurde in totaal zon drie uurtjes en toen landde ik op schiphol. Tegen kwart over 1 zijn we geland. Daar moest ik lang wachten op mijn baggage, maar uiteindelijk kwamen alletwee de koffers er gewoon uit. Toen ik net de deur uit wilde lopen om in de hal te komen werd ik aangehouden door een vrouw. Of ze me even wilde spreken. Ze vroeg me waar ik vandaan kwam, dus ik zei haar dat ik uit Seattle kwam waar ik nu net 10 maand gewoond had en daarom een koffer naar huis kwam brengen met winterkleding van mij. Ze vroeg me wat voor kleding het was en ik antwoorde met een simpel h&m enzo antwoord. Ik zei dr dat ze best mocht kijken, maar of ze dan ook even me koffer kon sluiten want dat ging nogal moeilijk, waarop ze wel moest lachen. Ze vroeg me nog of ik electronica gekocht had waarop ik antwoorde met een eerlijk antwoord: Nee. Toen mocht ik wel doorlopen gelukkig! Maargoed, iedereen liep daar met een kleine koffer en ik liep er met twee die beide enorm groot zijn, dus het viel ook wel op. Daar op schiphol waren mijn ouders, zusje en Liza al op me aan het wachten! We gingen eerst een frikandel eten en daarna even koffie drinken bij starbucks. Ik moest bestellen bij starbucks wat ik dus automatisch in het engels deed, enorm stom dus! Toen zijn we maar richting huis gegaan en we kwamen in hele grote file's. Het duurde dus nogal voor we eindelijk thuis kwamen. Hadden we eerst even Liza thuisgebracht en daar even koffie gedronken.Toen hebben we even patat gehaald in de koppel en zijn we daarna naar huis gereden. Mijn oma mocht me nogsteeds niet zien en omdat zij in dezelfde straat woont moest ik bukken in de auto. Thuis aangekomen hebben we patat gegeten en ben ik daarna gaan douchen om me klaar te maken voor die avond. Om half acht gingen mijn ouders en zusje alvast lopen naar oma en opa's huis. Mijn zusje stuurde mij een smsje dat ik wel alvast mocht komen. Waarop ik dus het huis verlaten heb en ben gaan lopen richting hun huis. Ondertussen belde ik me oma even met de mobiel, ik wenstte haar een fijn feest toe en ik feliciteerde dr. Toen heb ik haar snel afgekapt en heb ik gezegd dat ik een cadeau voor ze had wat mijn moeder wel bij zich had. Toen moest ik zogenaamd Sophie en Ben ophalen van school dus heb ik opgehangen. Mijn moeder is ondertussen naar hun garage gegaan om de "cadeaus"te pakken en toen heeft ze de deur even voor mij opengemaakt. Ik ben naar binnengegaan en mijn moeder ging met wat simpele cadeaus de kamer weer in. Ze zei tegen me oma dat dit cadeaus waren die ik opgestuurd had. Mijn oma antwoorde met oh wat leuk zeg! En toen zei me moeder: Maar misschien kan Sharona je dit beter zelf even geven. Mijn oma zegt: WAT/HOE/WIE/HUH? Toen ben ik de kamer binnengelopen en moest ze helemaal huilen, ze was compleet in shock en had dit nooit verwacht! Die avond een leuke ouderwetse avond gehad met koffie, taart en chips! Toen ben ik om 10 uur teruggegaan naar huis. Ik was al 28 uur wakker en was helemaal kapot. Ik ben gaan slapen en ik werd alweer wakker om 12 uur snachts, toen even naar de wc gegaan en weer gaan slapen. Toen werd ik wakker om 3 uur snachts, toch maar weer proberen in slaap te komen en om 6 uur was ik helemaal wakker en ben ik eruit gegaan.

Zaterdag:
Ik was er dus vroeg uit en heb een mega ontbijt gemaakt voor mezelf met eieren, eiersalade op broodjes, vla en fruit. Mijn moeder was ook al wakker geworden en heb lekker met dr hart van Nederland gekeken. Tegen half negen zat ik alweer op mijn fietsje samen met me moeder. We gingen even naar de bakker. Dit was gewoon zo ouderwets gezellig weer! We hebben brood gehaald en we zijn even naar de nieuwe emte gegaan om een gourmetschotel te halen voor de zondag. Toen we weer thuis kwamen was papa er ook al uit. Die middag was het feest, het begon om half vier. Om half drie gingen wij eerst naar mijn oom en tante en vanuit daar zouden we met zn allen gaan! Ik heb even hun nieuwe hondje Beer genaamd gezien en wat een schatje was dat! Daarna zijn we naar Haarlo gegaan waar het feest was in het eetcafe Prinssen. We waren de eersten die aankwamen samen met opa en oma. Daar moesten we wachten op de rest van de familie en de mensen waren nogal verrast dat ook ik daar aanwezig was. 1 Vrouw vroeg me zelfs of ik wel de echte Sharona was. Eerst lekker koffie gedronken met een heerlijk soesje erbij en om zes uur werd er eten geserveerd. Het was een warm en koud buffet en het was echt heerlijk! Ik heb van alles op me bord geschept, van vis tot vlees en van salade's tot veel appelmoes. Heerlijk heerlijk heerlijk! Na dit hadden we ook nog ijs! We hebben daarna nog wat fotos gemaakt van de familie en toen zijn we weer naar huis gereden. Super leuk feest, bedankt opa en oma! Thuis heeft mijn vader me moeder en zusje thuis even afgezet en zijn we Lisanne en Liza gaan ophalen. Die hadden allebei een fles drank mee voor de avond. Toen ik thuis aankwam zat Marieke ook al op de bank, met een fles drank voor de avond. Vond het superleuk om me vriendinnetjes weer te zien en ook Ellen kwam nog even langs. Die avond zijn we naar bills bar gegaan met zn vieren ( ik, Marieke, Liza en Lisanne). Heb een superleuke tijd gehad en heb me zooooo goed vermaakt!! Dat uitgaan met me lieve vriendinnetjes had ik zo erg gemist! We hebben de hele avond gedanst en ook was er nog een cameraploeg aanwezig waar ook ik even opkwam. Toen lag ik uiteindelijk om half zes weer in bed, wat een lange maar geweldige nacht! Bedankt lieverds!

Zondag:
Die ochtend kreeg ik al om 10 uur visite, ik was helemaal brak en moe , maar ik ging er wel uit om José te zien! We hebben koffie gedronken en we hebben gekletst. Toen zij weg was kreeg ik nog heel onverwachts bezoek, want Jerim stond ineens voor de deur. Hij bleef twee uurtjes en daarna ben ik naar Eibergen gereden om mijn vriendinnetje Sarah te bezoeken! Hartstikke leuk om haar ook weer te zien en we hebben even goed bijgekletst. Daarna ben ik doorgereden naar Haaksbergen om Marieke op te halen. Ik had haar uitgenodigd om bij mij thuis te komen gourmetten! Heb me heerlijk volgestopt met allemaal lekker eten. En ook weer goed bijgekletst over van alles en nog wat! Ik was ondertussen wel heeeeeel moe aan het worden door al mijn weinige slaap en ben om half elf naar bed gegaan.

Maandag:
Ik werd vanmorgen al wakker om zeven uur. Toen ben ik dus maar even achter de computer gaan zitten om dit verslag te schrijven. Vanmiddag ga ik naar Enschede om Marcel en Jerim te bezoeken. Voor de mensen die weten dat ik eigenlijk een date zou hebben met Sander, dit gaat dus niet door, omdat er door persoonlijke redenen vanuit zijn kant is afgezegd. Dus ga ik lekker vanmiddag naar Enschede met 28 graden en ga ik me ook prima vermaken! Morgen vlieg ik weer naar Seattle. Mijn opa en oma waren zo lief dat ze aanboden om me naar schiphol te brengen, de schatten! Ik heb tot nu toe nog weinig zin om weer terug te gaan, maar over twee maandjes ben ik alweer bij me ouders en zusje in Spanje. Twee maanden gaan normaal gesproken wel redelijk snel, dus dat hoop ik nu ook maar! Volgend weekend ben ik in San Francisco dus dat is zeker wel een leuk vooruitzicht! Ik vlieg morgen om 2 uur smiddags al naar IJsland en daar moet ik weer overstappen op het vliegtuig naar Seattle. Ik kom aan om 6 uur 's avonds.

Mijn reisje naar Nederland was echt de moeite waard, ik heb alles hier zo gemist! Zelfs de hele kleine dingetjes die normaal zo standaard zijn. Het fietsen naar het dorp, het thuiszitten op de bank, je eigen bed. Het was een geweldige tijd!
Liefs Sharona

  • 30 Mei 2011 - 06:39

    Joëlle:

    Hai Sharoon ,
    leuk verslag, haha. Stresskip. :P Hahaa nou ja , ik weet niet wat ik er neer moet zetten. In ieder geval: nog veel plezier vanmiddag in Enschede en alvast fijne vlucht terug en alles.

    xoxo.

  • 30 Mei 2011 - 08:30

    Tessa Kamphuis:

    heemeid,

    wat een super verslag, ben blij dat je het zo leuk hebt gehad en idd 2 maanden gaan zo voorbij!!

    Liefs xx Tess

  • 30 Mei 2011 - 09:13

    Miranda:

    weer een leuk verslag nog even vol houden en dan is het al weer voorbij
    misschien zie ik je nog wel
    groetjes van ons (Fam Huitink)

  • 30 Mei 2011 - 09:14

    Lisanne:

    Nou, mijn sms is met dit reisverslag al beantwoord :P
    Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad (en het lange weekend is nog niet eens voorbij ;))
    Ik hoop dat je terugreis helemaal goed gaat en dan ben je over twee maandjes weer in Nederland :D
    Ik bel je vandaag nog, oke?

    Kus!

  • 30 Mei 2011 - 16:56

    Marieke:

    He meid,
    Ik sluit mij daar helemaal bij aan, het was een super weekend!!..
    Over ietsje meer dan twee maanden zijn we weer in Bill te vinden;)
    Dat is sneller dan je denkt!;)!
    Een hele goede reis morgen!!
    xxx

  • 31 Mei 2011 - 12:13

    Mam:

    Hey Sharoon,
    Nu ik dit aan het typen ben zit jij in het vliegtuig naar Ijsland.We hebben het leuk en gezellig gehad in die 4 dagen dat je bij ons was.Alleen het ging veel te snel voorbij maar over 2 maanden zien we je al weer.
    Maar dit kunnen ze ons niet meer afpakken het was super leuk.
    Veel liefs van mam

  • 31 Mei 2011 - 16:13

    Laura:

    haha het was echt grappig toen je bij oma en opa binnen kwam xD
    HUH?!

    maar idd, voor dat je het weet ben je weer thuis dus nog ff genieten daar! :)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 41366

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Augustus 2013

Zomer au pair in Engeland

09 Augustus 2010 - 26 Juli 2011

1 jaar au pair in Amerika

Landen bezocht: