If you're going to San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu If you're going to San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

If you're going to San Francisco

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

05 Juni 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo mensen ,
alweer een snel verslag geschreven na mijn laatste heerlijke lange weekend in Nederland. Het was allemaal druk druk , dus ben nu ook wel een beetje kapot! Maar heb geen last meer van een jetlag en dat is altijd goed!

Vrijdag 3 juni:
Vroeg vroeg vroeg opstaan, dr staat namelijk een tripje voor de boeg!! Michaela kwam me ophalen in de ochtend en we zijn samen naar de ferry gelopen. Maria zagen we bij de ferry al staan wachtend op ons. In Seattle hebben we de trein gepakt die ons bracht naar het vliegveld. Bij Virgin America ( onze vliegorganisatie ) kon je zelf inchecken en dat hebben we dus ook heel zelfbewust gedaan. Bij de security had Maria problemen. Ze had wat bij zich wat verdacht veel op drugs leek vonden zij, dus dat werd uitgezocht, uiteindelijk was het natuurlijk niks! Lekker even starbucks koffie gedronken en toen maar wachten op onze vlucht. De vlucht naar San Francisco duurde 2 uurtjes en Virgin America is aan de binnenkant roze met paars, heel grappig vliegtuig van de binnenkant om te zien! We hadden weer van die schermpjes voor onze neus waardoor we lekker muziek konden luisteren enso! Toen we geland waren kwam Rob ons al ophalen. Rob is een jongen die we allemaal ontmoet hadden op de halloweenparty en we mochten bij hem verblijven dat weekend! Hij bracht ons naar San Francisco downtown en hij zou ons later dan weer ophalen. Nou hebben we daar maar eens even lekker geshopt! Ik ben zelfs Nederlanders tegengekomen , dat gebeurt me hier in Seattle zelden. We hebben even de forever 21, Victoria's secret en de hollister leeggekocht en toen zijn we opgehaald door Rob. Die avond hebben we lekker chinees gegeten in San Francisco. Daarna doorgegaan naar zijn huisje wat gelegen lag in Sausalito. Hij leefde samen met twee andere jongens, een chinees die niet engels spreekt denk ik want hij heeft niks tegen ons gezegd en Damir uit Kroatie die heel aardig was. Die avond hebben we 1408 gekeken, een horrorfilm die achteraf niet zo heel eng bleek te zijn. Gewoon wat schrikmomenten, maar dat was het ook wel! Toen lekker gaan slapen!

Zaterdag 4 juni:
Die ochtend toen ik wakker werd had Rob al gezorgd voor een keurig ontbijt met allemaal fruit en lekker eten! We hebben ons dus even goed volgepropt.. Daarna bood Damir een tour aan met zijn auto, we hebben dus even alle hoogtepunten van San Francisco gezien. De Golden gate bridge uiteraard en het park wat erbij hoort, nog een ander park met 1 of ander Romeins kunstwerk, wat plekken met goede uizichten van de stad en natuurlijk de touristische pier 39. Daar hebben we bij de in and out een burgertje gegeten en we hebben wat San Francisco shirtjes geshopt. Toen zijn we weer naar huis gegaan om ons klaar te maken voor de avond. We begonnen met het kaartspelletje Kings. En dat ging er hard aan toe hoor, dan drink je alles zo weg.. gevaarlijk haha! Ik had een nieuw jurkje gekocht dus die wilde ik graag aandoen voor het stappen. Tegen tien uur gingen we naar een underage club. Daarbinnen was het warm en leuk, wel waren de meiden weer enorm schaars gekleed.. Michaela werd alleen ziek door alle alcohol die ze thuis gedronken had. Zij zat dus vaker op de wc dan dat ze op de dansvloer te vinden was! We gingen ook nog voor de grap in een kooi dansen en we hebben nog aan een paal gehangen, al sloeg dit nergens op, het was meer voor de grap dan dat dit serieus bedoelt was. Dus mensen nu geen gekke dingen gaan denken, want het zag er niet uit! Op de terugweg had Michaela nog even lekker de auto ondergekotst, altijd heerlijk! Eenmaal thuis vielen we weer als roosjes in slaap.

Zondag 5 juni:
Om half 12 was ik pas me bed uit, wat een rommel hadden we gemaakt op de kamer viel me toen pas op. Michaela werd nog later wakker en die wilde ook niet mee voor lunch dus zijn Maria, ik en Damir maar wezen lunchen met zn drieën. Heerlijke eitjes gegeten met toast plus een geweldig uitzicht van San Francisco! In Sausalito heb je enorm veel touristen, je ziet ze overal lopen of fietsen! Na onze lunch heeft Damir ons nog even wat mooie dingen laten zien van Sausalito en kwamen we nog een man tegen die stenen op elkaar zetten om ze in ballans te zetten. Heel fascinerend om te zien hoe een grote steen kan staan op een veel kleinere! Toen toch maar weer naar huis gegaan en toen hadden Rob en Michaela de auto schoongemaakt. Nog even lekker wezen luieren, onder andere even The Hills gekeken. En toen moesten we alweer gaan, we kregen van Damir nog een klein aardigheidje en toen zijn we de auto ingegaan richting het vliegveld. De vliegreis duurde weer zon twee uur en hij ging best snel voorbij. Vanaf het vliegveld weer de trein genomen naar Seattle downtown en vanaf daar weer met de ferry naar huis gegaan!

Heb dus weer een topweekend achter de rug en heb het enorm gezellig gehad met Michaela, Maria, Rob en Damir! San Francisco is zeker een aanrader om ooit eens heen te gaan. De stad zelf is enorm leuk en gezellig en het is niet zo arm als bijvoorbeeld LA downtown. Je ziet veel verschillende culturen en je hoort allemaal verschillende talen op straat. Ze hebben twee Nederlandse windmolens aan zee staan!

Liefs Sharoon

• 06 Juni 2011 - 08:36

Mam:

Hee Sharoon leuk verslag weer,en wat heb je weer veel meegemaakt.Als ik het goed lees is San Fransisco dus super.Volgende week heb je al weer een party van Michaela. Veel plezier en doe haar de groeten en wens haar een goede reis van ons.

• 06 Juni 2011 - 20:13

Joelle:

Hee Sha.
    Leuk verslag :):), haha. Zoals altijd weet ik niet wat ik hier neer moet zetten, dus hou ik het kort!
    Nog veel plezier daar en ja.. Ben wel een beetje jaloers op je hoor, ik wil ook wel naar San Fransisco hahaha.
    Nou ja. :)
    Liefs, xx.

• 07 Juni 2011 - 16:08

Lisanne:

Bij de anekdote over die paal en die kooi dacht ik niks geks hoor, daar ben je veelste engelachtig voor (A)

Wel leuk dat je zo'n geweldig weekend hebt gehad!

Ben wel jaloers op al die shopadresjes daar. Hier in Nederland kan ik tegenwoordig haast nooit meer leuke dingen vinden!

Nou, ben benieuwd naar je volgende stukje...

Liefssss Liesss (L)