I love Canada - Reisverslag uit Victoria, Canada van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu I love Canada - Reisverslag uit Victoria, Canada van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

I love Canada

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

17 April 2011 | Canada, Victoria

Lieve mensen,

2 verslagen kort achter elkaar , dat komt omdat ik even wil vertellen over mijn geweldige weekend in Victoria BC!

Zaterdag: 4 uur in de ochtend ging mijn wekker, ik Sharona die nogal van slapen houdt vond dit ook veeeeelste vroeg, maargoed je moet iets voor Canada over hebben. Michaela kwam mij ophalen om vijf uur om samen naar de ferry boot te lopen. Natuurlijk moesten we rennen om de ferry te halen, maar het was ons toch gelukt! Eenmaal in de ferry waren we ook zo in Seattle. Maria de areadirector van aupairinamerica ging met ons mee. We gingen nu met een andere organistie een tripje maken want Michaela en ik zijn allebei van de organisatie aupaircare. Het regende natuurlijk enorm in Seattle zoals gewoonlijk , maar we konden wel een ritje krijgen in de auto van Maria. We zaten met 10 meiden achterin, iedereen op iemands schoot en we hebben enorm moeten lachen als mensen ons raar aankeken op straat. Een volgepropte auto met allemaal meiden, het zal ook wel geen gezicht zijn geweest. We moesten bij de Victoria clipper ( een ferryboot die naar Victoria gaat) wachten op zon 26 andere meiden. Ik kende eigenlijk niemand behalve de meiden van Bainbridge Island, omdat dus iedereen van die andere organisatie was. Al snel had ik contact met een meisje die me tas zo mooi vond. Theressa heette ze en ze kwam uit Duistland en ze had haar zusje Anna meegenomen. Op de boot naar Victoria gingen we dus ook samen zitten en kwam er nog een meisje bij ons zitten van Zweden , Johanna genaamd. We hebben drie en half uur op die boot gezeten en toen kwamen we dan eindelijk aan in het prachtige Victoria. Ik vond Vancouver in oktober een geweldige stad, heel massaal ook, maar Victoria heeft iets speciaals. Het is kleiner en schattiger. Het gaf mij weer een Europa gevoel. Ook de Canadezen zijn gewoon veel leuker dan Amerikanen vind ik zelf. Van de boot moesten we door een "grens"controle. Je paspoort werd even gecheckt en dat was het ook wel. Toen doorgelopen naar het hotel om de tassen te dumpen. Ik deelde een kamer met Michaela en 2 Braziliaanse meiden, Denise en Alyna genaamd. Zij waren echt zo gek als een deur maar wel enorm veel lol mee gehad! Die middag zijn Michaela en ik samen de stad ingegaan met Theressa en Anna. Beetje shoppen en natuurlijk alcohol ingeslagen voor de avond. Heb wel veel leuke kleding gehaald en uiteraard ook een "I love Canada Victoria"shirtje. Die avond zijn we met een hele groep lekker wezen uit eten in Earls. Heerlijk gegeten en lekker gekletst. De eerste cocktail ook daar gedronken en die beviel enorm goed natuurlijk! Daarna terug naar het hotel, omkleden, muziek op, make-up, haren doen en de flessen wodka, malibu en wijn opgedronken! Okee moet toegeven dat het wel aardig veel was als je niet gewend bent om te drinken, maar ik was niet dronken ofzo dus mensen , met name me moedertje, maak je niet druk! Daarna naar de club gegaan waar we 15 minuutjes in de rij moesten staan. Dit viel dus best nog wel mee. Mijn paspoort werd er gescant en er werd een foto van me gemaakt, erg streng dus! In de club natuurlijk wezen dansen! Veel fotos gemaakt en gewoon genoten van de muziek. Heerlijk om weer uit te zijn geweest! Michaela en ik hadden al snel contact met 2 jongens, Jeremiah en Marc. Wat drankjes met ze gedronken en we leerden een nieuw drankje kennen van ze. Canarain ofzo heette het. Het was natuurlijk enorm lekker, de rest van de avond hebben we met zn vieren doorgebracht wat wel enorm gezellig was:). Om vier uur lagen Michaela en ik dan eindelijk in ons bed..

Zondag: 8 uur ging de wekker.. na vier uur slaap was ik aardig moe en ik had wel een beetje een katertje. Ik kon me alleen wel 1 ding enorm goed herinneren wat enorm grappig was. In die nacht toen ik bijna in slaap was lag ik half te slapen en was ik half wakker hoorde ik ineens Denise praten. Ik dacht dat ze het tegen mij had en vroeg dr dus of ze even in het engels kon praten omdat ik niks van dat Portugese verstond. Toen heb ik tegen Michaela gezegd van , waarom praat ze tegen mij in het portugees? En Michaela had gezegd van , ze is ver weg. Ik begreep er niks van , maar viel wel in slaap. Kennelijk had ze het over mij dat ik ver weg was en niet tegen mij haha! Die ochtend zijn we naar de haven gegaan waar een boot op ons aan het wachten was. We zijn namelijk orka's wezen spotten in de oceaan. We zaten in een soort speedboot met gekke, maar wel enorme, warme pakken aan. Oranje mutsen op en gele handschoenen aan. De boot was open en de wind was enorm koud. We moesten een uur lang varen voor we eindelijk op de plek waren waar we moesten zijn. En daar waren ze dan, 30 orka's! Samen zwemmend en soms kwamen ze omhoog om te ademen. Ook waren er veel zeehonden daar wat dus lekker voedsel was voor de orka's. Was geweldig om te zien!! Echt een enorm leuke ervaring. Daarna waren we tegen 2 uur weer in Victoria en hebben we even gelunched. Toen was het alweer tijd om naar de Victoria clipper te gaan, weer richting Seattle. De Amerikaanse grenscontrole was enorm zwaar. Alles werd 100 keer gechecked en dr waren van de hasjhonden etc etc. Gelukkig kwam iedereen er gewoon door! Op de boot lekker geslapen en toen kwamen we tegen 8 uur aan in Seattle. Even wezen avondeten in de Mac en toen was ik alweer thuis in me kamertje op de com! De fotos komen morgen nog wel op hyves en facebook!

Veel liefss , Sharona

  • 18 April 2011 - 07:01

    Mam:

    Leuk verhaal weer!!! 'Gaaf wat je hebt gedaan, orka"s spotten lijkt mij ook leuk!!! Ben benieuwd naar je fotoos haha.
    Veel liefs van mam

  • 18 April 2011 - 07:02

    Sarah:

    hihi toch wel wezen orka spotten =D Super leuk! IK spreek je snel!!

  • 18 April 2011 - 13:28

    Lisanne:

    Echt bijzonder dat je die geweldige dieren hebt kunnen spotten! Lijkt me gaaf.
    En dat stappen gaat daar volgens mij wel heel anders dan hier in Holland!

    Maar goed, ik ben benieuwd naar de pics!

    xx Liesje.

  • 18 April 2011 - 16:09

    Marieke:

    Aah super leuk verhaal!!
    Wel erg vreemd lijkt me dat als er een foto van je wordt gemaakt.. !!En die strenge controle´s lijkt me best eng. Haha ook al weet je dat je niks gedaan hebt:P..
    Super benieuwd naar je foto's!..
    Wel zielig als je nou net zal zien dat een orka een zeehond op eet:P. worden ze denk ik wel minder schattig van haha.. Maar lijkt me echt SUper om te zien!!..
    Heel veel liefss xxxx

  • 18 April 2011 - 16:20

    Joëlle:

    ben benieuwd naar je fotos! awwww orka's & zeehondjes, schattig hahaha, heb je daar ook nog fotos van?

    x

  • 19 April 2011 - 20:44

    Erna Harbers:

    Ha die Sharona,
    Ik was net op de verjaardag van Simone. Toen hoorde ik van jouw en de orka's. Dus ik moest het eventjes weer lezen van mezelf. He, pas je wel een beetje op met die alcohol en die jongens. Laten ze je niet wat in het drankje gooien, want dan val je ook in slaap en weet je niet wat er nog meer gebeurt. Verder veel plezier nog. Volgens mij heb je elke dag feest. Wij hebben hier nu prachtig weer en mooie natuur. Zorg goed voor jezelf. Tot ziens. Erna

  • 05 Mei 2011 - 14:55

    José:

    He, scha
    Bedankt voor je leuke kaart. Als je terug bent ga ik de taart wel een keer voor je maken. Veel plezier daar nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 41371

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Augustus 2013

Zomer au pair in Engeland

09 Augustus 2010 - 26 Juli 2011

1 jaar au pair in Amerika

Landen bezocht: