Zon, zee en overleving - Reisverslag uit Saint John, Amerikaanse maagdeneilanden van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu Zon, zee en overleving - Reisverslag uit Saint John, Amerikaanse maagdeneilanden van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

Zon, zee en overleving

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

28 Maart 2011 | Amerikaanse maagdeneilanden, Saint John

Lieve mensen,

Soms in groep 3 doe je weleens zo'n woord spelletje, in het midden staat dan 1 woord en jij moet er andere woorden omheen schrijven zodat er een woordenweb onstaat. Als ik dat doe met ht woord Vakantie komen er woorden naar boven zoals: Gezellig, nieuwe mensen ontmoeten, uit eten, shoppen, uitstapjes maken, zon, zee, mensen kijken.

Nu zit ik hier op 1 van de mooiste eilanden ter wereld namelijk Saint John wat behoort tot de Amerikaanse Maagdeneilanden gelegen in de Carribean. Ik ben hier met mijn hostouders, Ben en Sophie en de familie van de broer van Josy. Twee woorden van mijn woordenweb komen werkelijk hier voor, namelijk de zon en de zee. Gezellig is het niet want we zitten vast in een huisje ergens midden op een heuvel, nieuwe mensen ontmoet je dus niet want je drinkt niet even een kop koffie bij de buren die een paar meter beneden jou wonen. Uit eten doen ze zonder mij en zonder de kids zodat ik hier voor vier kids moet koken. Shoppen kennen ze ook niet hier, dat heb ik alleen moeten doen op zaterdagmiddag, wilde toch even wat souvenirs inslaan, alhoewel ze heeeeel wat duurder waren dan op de Spaanse marktjes. Uitstapjes maken ze wel, naar hikegebieden... Sharona en hiken gaat dat uberhaupt samen? Heb 1 hike met ze gemaakt.. we begonnen op een top van een berg en we moesten naar beneden lopen waar nog ruines waren van oude suikerplantages. Naar beneden lopen was een eitje en de ruines waren super mooi om gezien te hebben, de vleermuizen zaten erin weg te rotten, maar de weg omhoog was een drama.. het werd warmer en warmer en je had echt even conditie nodig.
Mensen kijken mijn laatste woord die ik aan mijn woordenweb had toegevoegd kan je hier niet. De stranden zijn leeg namelijk. De stranden zijn enorm mooi , wit strand, heldere lucht, helder blauwe zee, de visjes zwemmen langs je voetjes! Alleen er zijn geen barretjes op het strand, geen ijsverkoopkraampjes, geeneens bootverhuurdingen. Het is gewoon een strand met een paar mensjes erop. Al met al mis ik mijn eigen vakanties gewoon.. Ik klaag nu wel enorm veel en veel van jullie zullen wel denken dat ik te verwend ben, maar ik wil gewoon graag naar huis momenteel of in ieder geval naar een omgeving waar ik ook zo mijn vrienden heb in plaats van een aanhangsel te zijn zoals ik me hier voel. De kinderen spelen namelijk met de kinderen van Josy's broer dus van werken komt niet veel terecht en de ouders praten alleen maar met elkaar. Ik probeer zoveel mogelijk te genieten van de natuur en van het feit dat ik hier ook gewoon mag zijn! En zo heel slecht is het ook niet , ik mis gewoon het hebben van een eigen plekje. Ik slaap ook in de woonkamer op de bank, dus echt privacy heb ik niet. Voor de rest kan ik iedereen wel aanraden om hierheen te komen, maar neem dan het eiland Saint Thomas in plaats van Saint John, dat is namelijk wat toeristischer en er is wat meer te doen, de leukste attractie op dit eiland zijn de ezels die hier vrij rondlopen. Daarbij zit ik helemaal onder de muggenbulden wat voor sommige mensen ook een leuke attractie kan zijn. Verder heb je hier leguanen rondlopen, grote spinnen, gekke kikkers en vreemde vogels.
Nog 1 weekje en dan terug naar Seattle, kijk er stiekem wel naar uit , hoe mooi het hier ook is!
Pluspunt is wel : Ik ben al verkleurt, me benen en buik zijn bruin en me nek is rood, maar dat komt nog wel haha! :) Ben al goed met olie aan het smeren!

Ik mis jullie allemaal en heb al aan jullie gedacht, liefs Sharona met een bruin kleurtje

  • 29 Maart 2011 - 06:31

    Sarah:

    Heeey Sharona,

    Het enige is dan zeker weten dat je met een mooi kleurtje naar huis komt hihi.. Niet als zo'n witte candadees -___- haha! Spreek jou snel, nog even doorzetten op dat eiland!! xx

  • 29 Maart 2011 - 08:04

    Mam:

    kOM OP ZET HEM OP!!! Nog eventjes en dan vlieg je weer naar je vertrouwde stekkie Seattle.Pluspunt is dan wel dat je lekker bruin bent.Kijk je wel uit met die olie waarmee je aan het smeren bent!!!.

    Veel liefs van mam

  • 29 Maart 2011 - 09:51

    Tessa Kamphuis:

    hey meid,

    Iedereen heeft z'n ups and downs dat heb ik ook elke keer. Soms wil ik ook zo graag naar huis!
    Maar wat zie jij toch onwijs veel in je jaartje USA, ben er jaloers op hoor.
    Ff doorbijten en voor je het weet ben je weer in Seattle of in Borculo ;)

    Liefs xx Tess

  • 29 Maart 2011 - 13:28

    Lisanne:

    Hee meissie,

    Kan me voorstellen dat je in de middle of nowhere nog wel naar je veilige plekkie verlangt...
    Geniet inderdaad van de mooie dingen daar zoals de natuur en cultuur, want straks in Nederland zul je juist die dingen misschien wel weer missen.

    have fun,

    xx Lies.

  • 29 Maart 2011 - 17:40

    Ellen:

    Heey lief meisje!:)

    Wat vervelend dat je het daar niet zo leuk hebt zeg! Maar het is wel beter dat je al een mooi kleurtje hebt!
    Moeten we deze week maar even veel skypen/mailen, dan komt het helemaal goed!
    Toch nog veel plezier daar en ik spreek je heel snel weer!!

    Liefs, xx Ellen

    Ps. Ik mis jou ook wel hoor!!

  • 03 April 2011 - 18:20

    Rob:


    Hoi Sha.
    Niet een vrolijk verhaal dit keer,maar je komt wel op veel mooie plaatsen.
    Ik wil wel met je ruilen hoor!!!

    He meid geniet er nu nog maar van.

    Gr Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 41250

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Augustus 2013

Zomer au pair in Engeland

09 Augustus 2010 - 26 Juli 2011

1 jaar au pair in Amerika

Landen bezocht: