Nederlands bezoek in Amerika - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu Nederlands bezoek in Amerika - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

Nederlands bezoek in Amerika

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

26 Februari 2011 | Verenigde Staten, Seattle

Hallo mensen!!
Even een berichtje van hoe mijn week was met mijn ouders, zusje en Liza! Die zijn namelijk hier geweest van 18 tot en met 25 februari! Ik zal even vertellen van dag tot dag wat we allemaal meegemaakt hebben en wat voor geweldige week het is geweest!!

18feb:
Slecht geslapen , was toch een beetje nerveus voor al dat bezoek dat zou komen. Had een vrije dag dus kon wel ietsje langer nog slapen. Even me kamertje in orde gemaakt en even gecheckt of hun vliegtuig vertraging zou hebben via internet. Seattle maar ingegaan en even gezeten bij starbucks, wachtend op een telefoontje dat ze geland zouden zijn. Kreeg niks te horen en na nog eens het internet te checken op me iphone zag ik dat ze wel geland waren. Ik belde papa maar even op, hij vertelde me dat ze geland waren en alleen op Joelle's koffer nog aan het wachten waren. Ze zouden een taxi daarna nemen naar het hotel. Ik besloot maar vast naar hun hotel te gaan lopen. Het duurde me 40 minuten voordat ik eindelijk hun hotel in zicht zag en een auto naast me zag rijden. Een gele taxi met me vader, me moeder, me zusje Joelle en me vriendinnetje Liza erin! Ik was zo blij ze allemaal te zien dat ik wel even een traantje gelaten heb hoor! Nou hebben we papa en mama even ingecheckt in het hotel en zijn we richting Bainbridge gegaan om de koffers van Liza en Joelle bij mijn huis te dumpen. Die zware heuvels vielen hun allemaal toch wel even tegen!! Daar aangekomen stelde Matt voor om wat te eten als avondeten, gewoon een beetje sla met hamburgers. De hamburgers waren echt super lekker vond ik..... Mama en Joelle vonden ze toch iets te heet en hebben denk ik wel vijf glazen water erbij moeten drinken haha! Daarna zijn mama en papa weer terug gegaan naar hun hotel in Seattle en zijn wij maar vroeg gaan slapen.

19 feb:
Slecht geslapen alweer.. nu ligt er ineens iemand naast je die draait in dr slaap, hmm daar moest Sharona even aan wennen! Maar gelukkig stond er vandaag een rustige dag op de planning. Gewoon lekker shoppen in Seattle! Eerst even begonnen bij starbucks voor een lekkere beker koffie en toen macy's ingegaan. Liza en Joelle konden het goed vinden op de bovenste verdieping! Die hebben daar goed inkopen gedaan. Mama en papa hebben alleen spijkerbroeken gekocht van Levi's. Nog wat andere shops bekeken waar ook iedereen even wat kocht! Erg gezellige dag met enorm veel gewandel! Gegeten bij westlake centre, dat is een soort van kantine met allemaal kraampjes, dus iedereen kan zelf kiezen wat die wil eten. Ze hebben bij het ene kraampje Italiaans, bij de ander Japans en er is zelfs een mac donalds. Nou heb zelf iets gegeten met wat garnaaltjes en rijst, de andere dames iets van mac donalds en papa had wat van de Italiaan. Toen optijd weer naar huis gegaan, want de meeste hadden wel een jetlag.

20 feb:
Heerlijk uitgeslapen! Dat had ik nodig zeg.. Papa en mama kwamen die middag naar het eiland om lekker met ons te lunchen! Matt en Josy hadden het goed voorbereid met allemaal lekkers. Mama en Liza waren vooral gek van de humus, wat iets van Kikkererwtjes blijken te zijn? Nou goed het was enorm lekker en we hebben lekker gekletst. Daarna zijn we naar Seattle gegaan en zijn we naar het aquarium geweest. Lekker vissen bekeken en Liza , Joelle en ik hadden een nieuwe sport uitgevonden: Zoveel mogelijk met dikke mensen op de foto te gaan. Ik weet dat dit niet netjes is, maar wel enorm grappig! We hebben dus enorm veel fotos van vissen en dikke mensen daar gemaakt! Mijn vader was er nog slank bij. En net als de kleine kindjes daar hebben we aan het eind van de dag een visje op ons wang laten schilderen.. Haha ja ook wij kunnen nog kleine meisjes zijn! Lekker daarna gegeten bij de cheesecake factory!! Dat bevalt natuurlijk altijd enorm goed!

21 feb:
De kinderen waren vrij van school , dus dacht ik : laat ik ze meenemen naar de stad vandaag! En dat vonden ze ook enorm leuk! Smorgens vroeg weg om naar Seattle te gaan, toen met het treintje richting Space Needle waar we papa en mama ontmoetten. We zijn eerst in Space Needle gegaan met zn allen. We moesten met zn allen op de foto en die kregen we dan aan het einde op onze mail. Bovenin wat fotos gemaakt en ook even wat gegeten. Zoals gewoonlijk had Bentley een enorme honger en was Sophie vooral aan het praten en kletsen. Toch hadden we het al snel gezien daar bovenin, dus zijn we naar beneden gegaan. Toen zijn we naar de ducks and ride gegaan. Dit is een gekke bus die tours geeft door de stad heen. Hij rijdt en vaart beide. We hebben eerst rondgereden en ik kan je vertellen, die chauffeur was zo gek als een deur! Dan moesten we met zn allen dansen in die bus en dan had die een gekke pruik op! Heb me kapot gelachen!! Daarna gingen we echt het water in met dat ding, zo gek gezicht was dat! Op het water was het wel superkoud, want er zaten geen ramen in dat busje.. Gelukkig zat Bentley naast me en Sophie op schoot en hadden we nog een dekentje!! Was een erg leuk ritje en erg leuk om de stad zo te kunnen zien! Daarna zijn we naar westlake centre gegaan omdaar weer iets te eten. Ik ging dit keer voor sushi en Bentley en Liza volgden me daarin. Mama en papa gingen voor indisch en Joelle kon de mac donalds niet weerstaan! Daarna naar de ferry gerend met die kinderen om hem te halen , wat ons gelukt is trouwens! Die avond ook lekker Gtst gekeken met zn drieen op mijn bedje, was erg gezellig!

22 feb:
De kinderen waren alweer vrij van school , maar de buurvrouw had aangeboden om de hele dag op ze te passen zodat ik de stad in kon met me ouders, zusje en Liza! Erg lief van dr en nog bedankt Andrea! Wij hebben die ochtend eerst koffie gedronken bij starbucks zoals gewoonlijk en een goed gesprek gehad over de mannen hier in Seattle. Me vader heeft me toen eindelijk gelijk gegeven dat hier niks moois rondloopt voor me, hij dacht eerst dat ik te kieskeurrig was denk ik! Daarna hebben we de undergroudn tour gedaan. Daar had ik me heel wat bij voorgesteld, want iedereen vertelde me hoe leuk dat dat nou was! Viel me een beetje tegen eigenlijk.. Werd enorm veel geluld door een klein mannetje en je kon weinig zien. Het was gewoon een weggetje onder de grond. Hij praatte veel over de technieken die ze vroeger gebruikten om die stad te bouwen. Seattle was namelik vroeger lager gebouwd, het heeft toen een enorme brand gehad en toen hebben ze het nieuwe Seattle erbovenop gebouwd. Ook zou er een spook moeten zitten in de bank die nog onder de grond zat. Maar na goed te zoeken hadden Liza en ik hem niet gevonden, beetje jammer! We kwamen uit in een souvenirswinkeltje, waar ook niet veel te zien was! Toen heb ik ze maar eens de enorme bibliotheek laten zien in Seattle. Die is gebouwd door een Nederlander! Het heeft 10 verdiepingen en ik wilde het uitzicht wel aan ze laten zien. Wij dus de lift in en op verdieping 5 gaat Liza eruit en zegt dat ze de roltrap wel neemt want ze werd er misselijk van. Wij dus boven wachten op Liza, maar die kwam maar niet.. Bleek dat ze de roltrappen niet kon nemen dus moest ze met de trappen omhoog. Nou die was dus helemaal kapot toen ze boven aankwam! Toen even snel lunch gehad en toch maar weer wat winkeltjes gezien. Papa alweer twee spijkerbroeken gehaald , 1 van Levi's en 1 van Calvin klein. We zijn wezen eten bij het Hardrock cafe en hebben er goed van genoten! Die avond ook weer gezellig gtst gekeken en Liza en ik hebben nog take me out gezien toen Joelle al in slaap gevallen was.

23 feb:
De woensdag, een werkdag voor me. Kinderen moesten naar school, dus hebben we ze smorgens naar de bus gebracht, waar Joelle en Liza dus een echte Amerikaanse schoolbus hebben mogen zien! Daarna zijn we gaan spelen op de xbox kinect, we hebben er veel lol op gehad! Liza die geweldig kon dansen en Joelle die supergoed was in sport... hahaha! Nou we hadden wel lol. Mama en papa kwamen in de middag vlak voor de kinderen thuis kwamen. Ze dwongen mij en joelle om eerst even mijn kamer schoon te maken, want we hadden er een beetje een troep van gemaakt met zn tweeen. Toen heb ik Sophie naar ballet gebracht met Liza en Joelle samen en ben ik daarna naar papa en mama gereden om iedereen de supermarkt enso te laten zien. Daarna Sophie weer opgehaald met mama en Joelle en naar huis gereden. We gingen die avond namelijk uit eten bij de Mexicaan! Ik had een reservering gemaakt bij het verkeerde restaurant.. sukkel dat ik ook ben! Maar ze zitten vlak naast elkaar en ik wist de naam niet meer.. domdom! Maar gelukkig hadden ze wel plek voor negen man: Matt, Josy, Ben, Sophie, Ik, Rob, Joke, Liza en Joelle. We hebben echt heerlijk gegeten! Iedereen heeft er echt goed van genoten. Die avond hebben we papa en mama nog even naar de ferry boot gebracht en zijn we naar huis gegaan.

24 feb:
Ik was vrij die dag! Heerlijk!! Ze hadden alleen een sneeuwstorm voorspelt dus konden we niet veel doen. We wilden eerst een auto huren en naar Vancouver rijden, maar met die voorspelling durfden we dat niet aan. Dus zijn we naar het Music project experience gegaan. Superleuk daar!! Liza en ik hebben wat duetjes gezongen en ook hebben we met de hele familie een band opgericht genaamd: The Dutch! We hebben opgetreden daar, ik en mama deden ze zang, papa was de gitarist, Liza deed de drums en Joelle het keyboard. We deden het nummer : I love rock and roll.. erg toepasselijk! Er werden posters gemaakt van ons en die hebben we dus ook maar even gekocht als aandenken! Verder hebben we in dat musuem wat gitaartjes gezien en gewoon wat rondgelopen! Toen zijn we gaan lunchen bij het amerikaanse restaurant : mac donalds. Hier hebben we echt een paar uur gezeten , gewoon lekker kletsen en tot rust komen! Toen Seattle ingegaan, toch nog even wat shopjes bekeken , alleen niks gekocht deze keer! Gegeten bij Daily grill en toen naar huis gegaan om ook deze laatste dag af te sluiten met een gtst avondje op bed!

25 feb: Smorgens eerst de kinderen naar de busstop gebracht en toen even ontbijt gehad met Liza en Joelle. Ze hadden de koffers ingepakt en we hebben de ferry genomen van kwart voor negen. Papa en mama waren al bij de terminal. Daar stond een limo te wachten op ze, dat was hun taxi naar het vliegveld wat ik even geregeld had voor ze! Joelle had het moeilijk met afscheid nemen.. Heb ze uitgezwaaid en ben weer met dezelfde ferry teruggegaan! Meteen thuis de fotos bekeken en ze op hyves en facebook gezet! Toen kwam ik er om half 1 achter dat Joelle dr knuffeltje vergeten was.. Vond het enorm sneu voor dr dat die hier nog lag! Ik kon er alleen niet meer achteraan, want over een kwartier zouden ze de lucht ingaan. Heb dr dus even een mailtje gestuurd. En Joelle ik zou goed op Schappie passen echt waar! Hij ligt lekker naast Aapie te slapen elke nacht!! Het was wel ineens stil in mijn kamer nadat iedereen vertrokken was. Daar moest ik echt even aan wennen! Had op die dag wel genoeg afleiding , want moest gewoon werken!

Nou mam, pap, Joelle en Liza, bedankt voor deze geweldige week! Ik zou nooit vergeten dat jullie helemaal voor mij de helft van de wereld hebben afgereisd! Ik vond het super lief van jullie en we hebben een toptijd gehad! Dikke kus van Sharona op Bainbridge

  • 27 Februari 2011 - 08:43

    Sarah:

    Leuk Sharona! =)

  • 27 Februari 2011 - 08:43

    Sarah:

    Leuk Sharona! =)

  • 27 Februari 2011 - 10:05

    Je Vadertje:

    En leuk verhaal over een bezoek aan een raar land.Wij moesten wel wennen aan de overdreven vriendelijkheid van alle Amerikanen.
    Dat waren wij niet gewend als nuchtere Hollanders,maar jij dus wel merkten we aan je.En verder een mooie week gehad die weer te snel voorbij ging.

    Gr Rob.

    Ps Die grote limo (taxi) naar het vliegveld was echt geweldig.

    Wat minder leuk was: de kotsende mensen pal achter ons in het vliegtuig.

  • 27 Februari 2011 - 13:15

    Mieke:

    heerlijk dat het zo leuk was,het was toch een tijd geleden dat je zein het echt had gezien....en ja Rob de vriendelijkheid van de Amerikanen hahaha tot de deur hoor hahaha

  • 27 Februari 2011 - 15:40

    Sharona:

    Super leuk dat jullie het gezellig hebben gehad!

    Hou je taai daar,, xx

  • 27 Februari 2011 - 16:45

    Joëlle:

    Hai sha.
    dit keer ga ik niet zeggen "leuk verhaal" of iets, want ik was er zelf bij hihi.
    Nu heb ik nog een vraag aan je; heb jij met jouw camera nog veel fotos gemaakt? Want anders kan ik die nooit krijgen , ja over een half jaar dan! Maar voor op hyves enzo..
    Heb trouwens al een plaatsvervanger gevonden voor Schappie, ook al kan dat niet hihihihi. Het is dat olifantje, weet je wel, Dombo heet 'ie. :D maaaaaaar ja..
    vond het heel leuk en ik wil terug hihiihi.

    xxx joëlle.

  • 01 Maart 2011 - 08:41

    Mam:

    Hee Sha het was super gezellig bij jou!!!Alleen de zere benen dat was minder maar ja, we moeten er wat voor over hebbben haha.Het zal nu wel weer rustig zijn zonder ons.

    Heel erg bedankt voor de super week je hebt ons heel veel laten zien van Seattle.Dank je wel veel liefs van mam

  • 17 Maart 2011 - 11:51

    Jamie De Groot:

    hee sharona!
    bedankt voor je berichtje, heb een beetje haast, en ben druk druk druk, maar zal binnenkort als ik tijd heb een keer al je verhalen lezen over het avontuur!
    liefs, Jamie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 41356

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Augustus 2013

Zomer au pair in Engeland

09 Augustus 2010 - 26 Juli 2011

1 jaar au pair in Amerika

Landen bezocht: