Ho, ho, ho MERRY CHRISTMAS - Reisverslag uit Bainbridge Island, Verenigde Staten van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu Ho, ho, ho MERRY CHRISTMAS - Reisverslag uit Bainbridge Island, Verenigde Staten van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

Ho, ho, ho MERRY CHRISTMAS

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

25 December 2010 | Verenigde Staten, Bainbridge Island

Lieve familie en vrienden,

als eerste hoop ik dat jullie allemaal een fijne kerst hebben gehad! Ik weet dat er in Nederland een hoop sneeuw ligt , dus jullie boffen/of hebben pech ermee, maar jullie kunnen niet ontkennen dat de kerst een "witte kerst"was!

Hier hebben de kinderen vorige week vakantie gekregen, wat betekent dat ik meer uren moet werken haha en dat is luie Sharona niet altijd gewend.. Elke dag ben ik dus om half acht me bed uitgegaan...
Wel hebben we leuke dingen gedaan , zodra de "vakantie"begon kreeg ik een smsje van Peter, voor de mensen die zich deze naam even niet herinneren.. Zoek het terug in het "vancouver"verslag..Hij smste me of ik deze vakantie zin had om eens met hem om te gaan, to hang out noemen ze dat! Nou waarom niet , knappe en aardige jongen dus ik zag geen reden om "nee"te zeggen. Ik zag hem toen al de volgende dag geloof ik.. Hij kwam me ophalen en we gingen naar zijn huis, daar heb ik met die ouders en broer kennis gemaakt. De ouders waren in de zevende hemel toen ze hoorden dat ik Nederlandse ben, wat was nou het geval vertelde die moeder in geuren en kleuren: Zij was ook een au pair geweest vroeger, zij had ook haar man leren kennen in een bar, dus met andere woorden kreeg ik een beetje het gevoel dat ze dacht dat ik iets had met haar zoon Peter.. Die avond heb ik wel daar heerlijk tv gekeken, hier in huis kijk ik altijd op me laptop allerlei dingen , maar nooit echt op de tv.
Heb wel een leuke avond gehad daar, toen kwam het weekend er alweer snel aan en hadden de meiden als plan om te gaan schaatsen in een schaatsbaan. Ik had al sinds mijn vierde jaar op tl niet meer op het ijs gestaan, met andere woorden : Ik had er weinig zin in en was stiekem wel een beetje bang voor een enorme afgang! We gingen met een hoop nieuwe meiden erheen en het was enorm gezellig. Michaela heeft me eerst geholpen op het ijs , maar al vrij snel ging ik dan toch alleen. Een duits meisje, een oostenrijks meisje en een servisch meisje konden er helemaaaal niks van.. dus geen afgang voor mij :)

Die avond zou ik Peter weer zien en een nieuwe vriend van hem ontmoeten uit Zwitserland. Kenji genaamd en Michaela ging ook mee.. Nou die Kenji was enorm knap kan ik zeggen , maar had in mijn ogen geen persoonlijkheid.. Ik vond hem saai en hij was constant bezig om zich "cool"voor te doen, mijn avond was dus niet helemaal zoals ik dat voorgesteld had, wat wel jammer was.

Die week moest ik dus fulltime werken , en ook de oma kwam aan vanuit Boston. Een enorm lieve vrouw met flink wat karakter! Ze is Nederlandse van oorsprong en heb dus een hoop Nederlands gesproken met dr;) Die dinsdag heb ik ook de kids meegenomen naar de ijsbaan. Met veel geklaag van Ben. Die wilde niet mee , want die wilde gewoon spelen met Olivia het buurmeisje. Sophie wilde juist naar de schaatsbaan en was enorm hyper die ochtend voor het vertrek. Ik had dus een springende Sophie aan het ontbijt en een huilende Ben. Ik heb me poot stijf gehouden en we zijn gewoon gegaan. Ra ra ra , wie er het eerste op het ijs stond?

Ben Eldridge...

Hij deed het super goed en Sophie was nogal bang, wel heb ik aan het einde een rondje met Sophie geschaatst en Ben had toen alleen nog maar oog voor zijn hotdog.
Ook is die week mijn Lauren Conrad aankoop binnengekomen!!! Een leuk kort zwart vestje met een strik erop, ben er enorm blij mee:) ..
Ook heb ik van mijn moeder een kerstpakket opgestuurd gekregen met daarin een vestje, een kerstman, een decoratieding en een armbandje waar ik ook enorm blij mee ben:) Thanks mam en de rest van de familie natuurlijk! Dikke kus voor jullie.

Toen heb ik op de woensdagavond mijn ticket geboekt voor Los Angeles!!! 21 Januari vlieg ik erheen en 24 januari vlieg ik weer terug!:) Michaela en ik gaan er samen heen samen met nog wat meiden die Michaela kent. Ik kijk er enorm naar uit , eindelijk het Hollywoodbord zien! Dat was gewoon "mijn"droom en die gaat eindelijk in vervulling! Michaela wil graag disneyland bezoeken wat ik ook wel een goed plan vond:)!Die avond kreeg ik een smsje van Peter: What are you doing tomorrow for dinner?
Ik schreef terug dat ik geen plannen had.. waarop ik als vraag kreeg of ik met hem meewilde naar Ben van Drunen, een half Nederlandse jongen hier op het eiland die een etentje had geregeld. Nou leek mij best leuk, dus ik schreef dat ik wel meeging. Ik wist niet zo goed wat ik ervan verwachten moest , was dit een etentje met allemaal jongeren of familie? Ik liet het maar op me afkomen. Toen Peter me kwam ophalen samen met Kenji had ik er niet zoveel zin meer in. Ik verwachtte allemaal jongeren en amerikanen, waarvan die meiden natuurlijk allemaal al vriendinnen waren en mij zagen als de "europese indringer", want 1 ding heb ik wel al gemerkt, Amerikaanse meiden mogen Europese meiden niet! Maargoed.. ik kwam daar dus aan , super mooi huis, en er was nog bijna niemand. Ik werd even aan iedereen voorgesteld en die vader van Ben was dus Nederlands en hij was bezig met de bitterballen voor te bereiden! Ik zat dus alleen met Peter, Ben en Kenji op de bank te wachten op andere gasten met een heerlijk glühwijntje in mijn hand. Toen kwamen Peters ouders binnen met zijn broer Rudy en daarna kwamen Kenji's ouders binnen met zijn broertje en zusje. Dit was dus een soort familieetentje waar Peter me zomaar even naartoe had genomen. We zaten met de jongeren bij elkaar en deden een paar spelletjes. We begonnen met het spel : bezzerwissen. Een spel waarbij je vragen moest beantwoorden. Ik en het zusje van Kenji waren samen een team en we waren niet zo goed.. Daarna deden we een ander grappig spel waarbij je twee teams had en iedereen kreeg een woord, maar dat woord mocht je niet zeggen maar het uitbeelden of eromheen praten. Ik had bijvoorbeeld 1 keer als woord: Chocolate bar. Waarbij ik zei dat het twee woorden waren en het eerste woord iets was wat alle meiden lekker vonden om te eten en het tweede woord iets was waar je drinken bestelde in een club. Om elf uur brachten die ouders van Peter me weer naar huis en ben ik snel gaan slapen. Wat een geweldige avond was dat!

Vrijdag was het zover, die dag zou de hele familie hierkomen om kerstavond te vieren. Hier in Amerika vieren ze kerstavond en eerste kerstdag. Om 1 uur smiddags kwam de eerste gast al aan: Opa Dean! De rest van de familie kwam later pas binnen. Twee cultuurverschillen die me enorm zijn opgevallen deze dag: 1. iedereen neemt hier eten mee, er is van te voren een lijst gemaakt met wat benodigheden en iedereen nam gewoon iets mee en die namen het ook weer mee naar huis. Wat betekent minder afwas voor de mensen die het feest in huis houden en je hoeft niet zoveel geld uit te geven aan al het eten! Want er kwam wel 25 man eten.
2. Je kan hier zomaar iemand meenemen, zoals die avond nam het zusje van Matt, Wendy genaamd, even haar buren mee. Die zaten alleen met kerstavond dus konden ze wel mee naar ons huis. Iedereen vond dat ook gewoon goed en gezellig! Als bijvoorbeeld mijn opa en oma in nederland een etentje houden in hun huis neem ik niet zomaar de buren mee, dat is ongepast.. toch wel raar hoe die cultuurverschillen me steeds weer blijven opvallen zelfs nu ik er al 4 en een halve maand woon.
Die avond vond ik zelf niet zo heel erg leuk.. Je wilt dan toch het liefste bij je eigen familie zijn en niet bij al deze vreemde mensen die alleen maar praten over familiedingen.Ze hadden lootjes getrokken voor kerst dus iedereen kreeg stapels cadeaus, waar ik me ook over bleef verbazen. Als wij in Nederland lootjes trekken met bijv Sinterklaas koop je vaak niet iets heel groots, hier kreeg iedereen wel vijf of zes pakketjes die niet klein waren. Kelsey het nichtje van Matt had voor mij ook iets gekocht, chocolaatjes! Yammie yammie, vond ik wel enorm aardig van dr! Het eten was ook allemaal enorm lekker en om negen uur had iedereen het huis verlaten en niet zoals in Nederland dat de mensen pas komen om 8 uur en blijven tot 11 a 12 uur. Die avond heb ik mama even opgebeld en ook opa en oma om ze een fijne kerst toe te wensen:)..

Zaterdag eerste kerstdag! Moest er vroeg uit voor alle cadeaus. En eerlijk waar ik kon mijn ogen niet geloven hoeveel pakketjes daar lagen onder die boom. Het leek wel of er een hele schoolklas hier kerst kwam vieren. De kinderen hadden veelste veel cadeaus waardoor ze dr ook op het laatste weinig meer aanvonden. Ik denk dat ze beide wel 15 pakketjes hadden. Ook hadden ze een xbox kinect gekregen en een nieuwe tv ervoor. Ook ik had wat gekocht voor iedereen, voor Sophie een knutselpakketje waarmee je een fairy kon maken en autobingo, voor Ben een wiskundespelletje, een puzzeltje en ook een autobingo, voor Josy kaarsjes en een ding waar je die kaarsen in kon doen, en voor Matt een boek! En ook ik had cadeaus gekregen, van Bentley had ik een schilderij gekregen en een sieradendoosje, van Josy en Matt een roze sjaal en een ketting, van die oma een toilettas met wat schrubcreme en andere cremedingen erbij en van opa Dean een cd van iemand die ik niet ken. Ik vond het wel erg lief dat ze nog aan mij gedacht hadden:)!
Omdat ik zo moe was ben ik daarna me bed weer ingegaan .. morgen heb ik een vrije dag en ga ik heerlijk uitslapen! Lekker lekker..

Ik wens jullie allemaal een gelukkig 2011 en ik hoop dat jullie van al het mooie vuurwerk gaan genieten!
Veel liefs van Sharona

  • 26 December 2010 - 09:26

    Fam Huitink:

    leuk om het weer te lezen en wat leuk zo veel cadeau's
    hier hebben we ook een witte kerst
    gr uit borculo

  • 26 December 2010 - 09:27

    Mam:

    Hey Sharona
    Natuurlijk mis je je familie met zulke dagen het ergst,wij hebben jou ook gemist met kerst het was anders als andere jaren.
    Maar over minder dan 2 maanden kunnen wij jou weer in de armen sluiten haha.We hebben er enorm veel zin in om te komen en dan zit je er al een half jaar.De bitterballen waren zeker wel lekker of niet:P

    Veel liefs en een dikke knuffel van ons

  • 26 December 2010 - 22:22

    Wilfred:

    hoi sharona,zekers weer een mooie verslag.we hebben hier nu de kerst dagen bijna opzitten,maar natuurlijk ook jou hebben we gemist,maar sharoon, wanneer ik al je verslagen leest, ben je in je opperste best.
    super,zijn trots op je.
    En we wensen je ook, samen met de fam... daar een fijnne jaar wisseling en een gelukkig 2011.
    groetjes van ons allemaal,fam vaags.

  • 27 December 2010 - 17:05

    Jan En Ans Bosmen:

    Tijdens de kerstdagen was het hier ook koud en veel sneeuw. Leuke belevenissen schrijf je steeds. We lezen alles aandachtig. Ben benieuwd hoe de amerikaanse jaarwisseling verloopt of die ook anders is (zoals je schreef) zoals met de kerstdagen.
    Groetjes van ans en jan

  • 28 December 2010 - 10:27

    Joëlle:

    Hoihoi! :)
    hahaha, leuk verhaal weer. :'D. ik vind die cultuurverschillen daar nog steeds grappig hahaha. ;p.
    (Ik weet niet wat ik er nog meer neer moet zetten aha.)

    L - O - V - E,
    Joëlle

  • 29 December 2010 - 10:44

    Marieke:

    Ho, ho, ho!
    Zeer leuk verhaal! Met weer volop gebeurtenissen! Haha Die bitterballen hebben waarschijnlijk zekers Goed gesmaakt!;).. Inderdaad zeer interessant om de cultuurverschillen te lezen. Als de cadeautjes met kerst zo groots uitpakken ben ik zeer benieuwd hoe het vuurwerk met de jaarwisseling zich uitpakt!:).. Goed dat je hebt durven schaatsen!!:) Ik moet mijn angst nog overwinnen:P..Haha xXx Marieke.

  • 17 Januari 2011 - 17:40

    Melanie:

    Haa meid! ik zag je link toevallig op msn en ik dacht: hé die zit toch in Amerika? dus ik ben even je verslag gaan lezen :) Het klinkt echt heel leuk! Ik wens je nog heel veel plezier toe :D

    Xx Melanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 41346

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Augustus 2013

Zomer au pair in Engeland

09 Augustus 2010 - 26 Juli 2011

1 jaar au pair in Amerika

Landen bezocht: