Beyond Wonderland - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu Beyond Wonderland - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

Beyond Wonderland

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

15 Mei 2011 | Verenigde Staten, Seattle

Hallo mensen,
even weer een berichtje vanuit de Verenigde Staten. Ik hoop dat ik jullie nog niet verveel met alles haha! Sinds ik terug ben van Victoria is er alweer een hoop gebeurd! Ik zal maar eens even van het begin beginnen.

Ik heb hier natuurlijk Pasen gevierd, wat niet veel voorstelde hoor! Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen ei gegeten heb die dag! Zelf heb ik zowieso al niet veel met Pasen, de kinderen hebben wel van die chocolade eitjes mogen zoeken in de tuin en Sophie beweerde zelfs dat ze de paashaas had gezien en ze vertelde ook dat mijn konijntje Musa in Nederland hem ook kende. Hmm very interesting Sooph!

Het weekend daarop had ik een enorm druk weekend. Die zaterdag heb ik afscheid moeten nemen van mijn liefste vriendinnetje Ester Gudlaugsdottir uit IJsland. Haar tijd in Seattle zat erop en het was dus tijd om weer terug te gaan naar haar eigen land. Die week ben ik enorm druk bezig geweest om een fotoalbum te maken met allemaal fotos van ons samen erin en gelukkig vond ze het een superleuk cadeau! We hebben die dag lekker gewinkeld met een leuke groep meiden erbij en 's avonds gegeten bij haar favoriete restaurant: The Cheesecake Factory! Daarna kwam het afscheid, na wat gehuil,geknuffel en vaarwelzeggingen ben ik met Christina naar een meisje gegaan die in Seattle woont. Zij was vroeger een au pair, maar ze is hier getrouwd en heeft ook een kindje. Leuke avond verder daar gehad en die afleiding had ik ook wel nodig! Die zondag was het 1 mei, maar we gingen koninginnedag vieren hier! We gingen naar Poulsbo, wat hier 20 minuutjes vandaan ligt. Een Nederlandse man is daar eigenaar van een Italiaans restaurantje , maar hij had het omgetoverd in een echt Hollands stamcafe! Die dag had ik ook eindelijk Rens ontmoet, een jongen die een highschooljaar doet en wat verderop woont. We hadden al een half jaar contact ofzo maar het reizen is hier een beetje klote met alle bussen enso! En dr was ook een ander meisje Zoe genaamd, ook zij deed een highschooljaar in Bremerton. Dus vond het zelf wel even fijn met wat jongere mensen van deze Hollandse dag te genieten. En toen kwam de schaal langs met daarop Bitterballen. Nou die waren niet te weerstaan geloof me! Daarna was er een heel buffet met allemaal Nederlandse gerechten , maar ook Indonesische. Nou ik heb vanalles door elkaar gegeten, huzarensalade, hutspot, hache, gehaktballen,haring,worst en een gevuld ei. Ondertussen kwamen ze dan ook nog eens met oliebollen langs dus ik zat goed propvol! Ook was er Nederlandse muziek op de speakers en de kinderen waren druk aan het sjoelen dus iedereen vermaakte ze zich goed!

Het andere weekend was het dan eindelijk Sophie's verjaardag! De grote meid is nu eindelijk 7 jaar alweer! Ze had een enorm drukke dag, smiddags kwamen dr eerst allemaal vriendjes en vriendinnetjes en in de avond kwam er familie langs! Ik moest smorgens eerst naar dansles ( plus de zonnebank) dus toen ik thuis kwam was het kinderfeest al aan de gang. Ze hadden een hele speurtocht gelopen en enorm veel taart gegeten.Die avond ging ik met de meiden nog de stad in en die zondag heb ik de hele middag geskyped en een beetje tv gekeken.

En dan dit weekend .. HET grote festival : Beyond Wonderland 2011. Een enorm groot housefestival gebaseerd op Alice in Wonderland. David Guetta was er ook en hij was Geweldig!!! Zijn muziek en zijn optreden waren zoo vet!Ik ging samen met Rens en Linni ( Linni is de vervanging van Ester als au pair) en we hebben zoooo'n leuke tijd gehad! Eerst zijn Rens en ik kebab wezen eten, wat ik enorm gemist heb hier. Het smaakte goed , maar lang niet zo goed als in Nederland. Toen kwam Linni ons dus vergezellen en gingen we naar het stadion. Super veel mensen stonden al in de rij. En de meiden.. serieus wat een hoerenspul daar! Ik voelde mij gekleed in een zwarte jeans met een wit hempje met de tekst "Love is very sexy"onder dat witte hempje had ik er nog 1 gedaan zodat niks doorscheen, enorm netjes dus. Nou die meiden liepen letterlijk in bh en string of boxer. En dit meen ik letterlijk, wat een goedekope stijl hebben die Amerikanen wanneer ze uitgaan. Ook sommige mannen liepen in alleen een boxershort en laarzen, jaa mensen Laarzen!! Verder was het feest wel helemaal top hoor! Ik werd wel gecontroleerd op xtc, ik moest mijn kauwgom , lipgloss en mijn deo weggooien. Ik vond het nogal een onzin maar volgens die vrouw kon er xtc inzitten, whatever dacht ik bij mezelf! Ik kwam nog maar net de zaal binnen of een meisje vraagt me of ik xtc wil had ze in dr bh gestopt.. Wat een goede controle! Natuurlijk heb ik geweigerd. Verder wel een superavond gehad hoor! Ik raakte Linni en Rens wel kwijt omdat de drukte zooo enorm was. Ik heb wel heerlijk vooraan gedanst bij David Guetta en veel nieuwe mensen ontmoet, ze konden aan me kleding wel zien dat ik geen Amerikaanse was, wat vaak een voordeel is!! Vandaag heb ik weinig gedaan, in de middag heb ik een paar uur geskyped met Sander en in de avond even een nieuwe lipgloss gehaald!

Nou ben wel benieuwd wat dit keer de reacties worden op me verslag, ik wacht met smart!
Liefs Sharona

  • 16 Mei 2011 - 07:03

    Mam:

    Ha ha dat is grappig in nederland is je nog nooit xtc aangeboden,ben je in amerika bij een concert word het je gelijk aangeboden.Terwijl nederland slecht bekend staat om zijn drugs haha.
    Maar zo te lezen hebben jij en rens het wel heel leuk gehad dat is het voornaamste.Weer wat leuks meegemaakt maar ach jij doet alleen maar leuke dingen,geniet er nog maar van want voor je het weet zit je weer hier in nederland.
    Leuk verslag sha !!!!!!.
    Veel liefs van mam

  • 16 Mei 2011 - 07:11

    Tessa:

    Heemeid,

    Wat een leuk verhaal hier, het is moeilijk om afscheid te moeten nemen van je vriendinnetjes daar. Een van mijn beste vriendinnetjes gaat ook bijna weg en zit er echt tegenop om afscheid te nemen maarja het hoort erbij!

    Spreek je snel xx

  • 16 Mei 2011 - 09:22

    Lisanne:

    Wow wat gaaf dat David Guetta optrad! Lijkt me inderdaad helemaal geweldig!

    Ook leuk dat je zo nu en dan andere au pairs ontmoet die in hetzelfde schuitje zitten als jij...

    Maar goed, geniet nog van je tijd daar! Echt doen!

  • 16 Mei 2011 - 10:20

    Marieke:

    Nou ik heb vanalles door elkaar gegeten, huzarensalade, hutspot, hache, gehaktballen,haring,worst en een gevuld ei.. HAHAHAHA :P..
    Het zal heerlijk zijn geweest .. maar als je denkt dat je dit allemaal in een avond hebt gegeten hahah:P Sharona!!:P..
    Wel een indrukwekkend verhaal, dat Musa de paashaas kent:P Heb ik meteen antwoord op mijn mailtje:P..Wat super dat het optreden leuk was!!;)...
    Niks ergs aan toch.. als mannen alleen in een boxertje uitgaan:).. !! Woehoei:P...Leuk verhaal!!
    Xx Marieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 41350

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Augustus 2013

Zomer au pair in Engeland

09 Augustus 2010 - 26 Juli 2011

1 jaar au pair in Amerika

Landen bezocht: