Afscheid - Reisverslag uit Bainbridge Island, Verenigde Staten van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Bainbridge Island, Verenigde Staten van Sharona Reedijk - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: sharonareedijk

Blijf op de hoogte en volg Sharona

25 Juli 2011 | Verenigde Staten, Bainbridge Island

Mijn laatste weken zijn hier aangebroken en morgen stap ik al in het vliegtuig om terug te gaan naar Nederland. Mijn jaar zit erop hier in de Verenigde Staten en ik kan je wel verzekeren , dit afscheid was 10 keer moeilijker dan in Nederland.
Ik wil graag vertellen over mijn laatste weekenden hier, als au pair leef je altijd enorm erg naar de weekenden toe en dat heb ik dus ook als geen ander gedaan!Na het kamperen had ik drie weekenden over hier in de Verenigde Staten.

Weekend 1:
Junior haalde me op bij de ferryterminal zoals gewoonlijk! We reden naar een Mexicaans restaurant. Het was al wel laat geworden en we hoopten dat dit restaurant nog open was. Daar aangekomen bestelde Junior twee Margarita's, voor de Nietalcohol kenners onder ons.. dit zijn twee drankjes uit Mexico. Natuurlijk vroeg de ober om ID en omdat ik geen 21 ben zei ik gewoon dat ik me tas in de auto had laten liggen en die me wel een watertje mocht geven, maar nee zei de ober , hij hoefde maar 1 ID te zien. Dus Junior liet die van hem zien en omdat hij 29 was schatten ze me geen 20 in dus kreeg ik heerlijk mijn drankje in het openbaar! Hoe strafbaar is dat! Daarna zijn we naar een hotel gegaan en hebben we daar gezellig een dvd gekeken en zijn we gaan slapen! De volgende ochtend moest Junior er vroeg uit, want er was een voetbalwedstrijd op tv! Heeeel belangrijk, mannen! Ondertussen ben ik maar even wezen laptoppen en daarna bracht die me naar een heerlijk Braziliaans restaurant!Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en ik weet zeker dat mijn oom Wilfred het helemaal geweldig zou vinden! We gingen er met zn drieen heen, ik, Junior en zijn neefje Hugo. Ik zag een soort van groot buffet staan en ik moest een bord pakken en opscheppen wat ik lekker vond. Allemaal vreemde dingen voor mij natuurlijk, maar 1 ding was echt super lekker en dat was het hart van een palmboom. Maar ik zag wel dat er eigenlijk alleen koude dingen lagen, maar dacht verder even niet zo na over dat. Ik zat nog maar net aan de tafel en er kwam een ober aan met een stuk vlees, als we een stukje wilden sneed die een stukje af voor ons. En zo kwamen er ongeveer 10 obers langs met allemaal verschillend vlees waar je dan steeds een stukje af kon nemen. En lekker dat het was! Daarna zijn we naar Hugo's huis gegaan en daar kwamen Henrique met zijn vriend Jimmy ook en Nyasha en Nina kwamen ook. Wel heel gezellig weer gehad daar, ik kon lekker op de bank liggen met Junior dus ik was al helemaal happy. Wel merkte ik dat Nina en Nyasha afstandelijk tegen me werden. Ze gingen vaak met zn tweeen weg en sloten me een beetje erbuiten. Ik besteedde er weinig aandacht aan , omdat ik zelf niet hou van die meidendrama's! Daarna zijn we naar Juniors huis gegaan waar we heerlijk gegeten hebben en toen heeft die me weer naar de ferry gebracht en moest ik weer naar huis!

Weekend 2:
Nina en Nyasha hebben me deze week geblokt van facebook en me totaal verwijderd. Ik begreep er niks van. Ik belde Junior, maar die wist nergens echt iets vanaf. Ik sprak met Henrique en die vertelde me dat hij niet meer met ze omging en ook niet meer tegen ze sprak. Ook Fernando had het contact gesloten met de meiden, jammer maar helaas! Junior denkt dat ze jaloers waren omdat ik hun plaats een beetje ingenomen heb. Nyasha houdt gewoon enorm veel van aandacht en zij kreeg die eerst van alle jongens vertelde Junior, maar nu moet ze die delen met mij en waarschijnlijk is dat dr niet goed bevallen. Dat weekend pikte Junior me zaterdag weer op bij de ferryterminal. Die avond gingen we uit eten met zijn familie, ja we zijn best serieus hoor! We gingen weer naar een Mexicaan. Daar waren Simone en Lucas, Leonardo en zijn vrouw en kindje en Lady met man en dochter. Het was enorm gezellig en we hebben weer heerlijk gegeten. Die mensen zijn zo gastvriendelijk! Ze betrekken je meteen bij vanalles en ik voelde me enorm op me gemak bij ze. De kinderen waren heerlijk aan het spelen en Lady had gehoord dat ze zwanger was van een jongetje dus iedereen was druk namen bedenken. We zijn niet zo heel laat weggegaan en Henrique belde nog of we mee uit wilden maar daar hadden we beide weinig behoefte aan eigenlijk! We hebben dus een filmpje gehuurd , The Unknown en Junior had een plekje gemaakt in de woonkamer waar we samen heerlijk konden kijken met dekens en kussens. De volgende dag moest ik werken in de middag van 1 tot 4 waar ik enorm van baalde. Ik moest dus vroeg weg.

Weekend 3:
Vrijdagavond, koffer in en uit pakken, bezig met wegen en een hoop stress. Daarna de reistas weer ingepakt omdat er weer een Juniorweekendje aan zat te komen. Vrijdagavond pikte die me op bij de terminal. Natuurlijk was meneer een beetje te laat , wat in die Braziliaanse cultuur wel vaker voorkomt! We zijn naar zijn huis gereden en hebben weer een filmpje gekeken op de bank dit keer. We zijn vroeg naar bed gegaan omdat Junior nog een paar uurtjes moest werken op zaterdagochtend. Die ochtend ging dus ook de wekker om zeven uur, heerlijk! Ik kon gelukkig gewoon doorslapen. Ik bleef daar gewoon in huis en heb heerlijk doorgeslapen tot 12 uur, want toen moest ik er wel uit. Simone kwam me ophalen, Juniors nichtje. We zijn even samen naar de bank gegaan om alles te regelen voor mij. Ik heb dus mijn rekening hier open gehouden en op Juniors adres gezet zodat hij mijn bankpost krijgt in plaats van mijn gastouders. En ik heb even het geld overgezet naar mijn Nederlandse rekening. Hier op de Amerikaanse staat nog 8 dollar, maar om hem open te houden is het wel zo makkelijk, vooral omdat ik van plan ben om terug te komen volgend jaar! Daarna zijn we even naar het winkelcentrum geweest en hebben we even een nieuwe stofzuiger voor dr geshopt. Toen weer naar Juniors huis en hebben we Christina opgehaald. Die avond hadden we eerst een bbq bij Junior thuis. De mannen kookten weer heerlijk voor ons! Heerlijk vlees met rijst en tomaatjes. En toen zijn we terug gegaan naar de bowlingplace waar Junior en ik elkaar dus hebben ontmoet. Dat was best even vreemd om er terug te zijn! Ook nu hebben we eerst de hele tijd biljard gespeeld. En Junior en ik waren een team tegen Christina en Silas. Ik was er niet zo goed in haha! Daarna wezen bowlen en ook daar was ik geen ster in. Maar het was wel weer enorm gezellig! Heb me weer zo goed vermaakt. We reden laat terug en zetten Christina af bij dr vriends huis. De terugweg had ik het over het liedje "Time to say goodbye" en die had die dus op cd staan en toen die die opzette had ik het even heel moeilijk. En ik zag in zijn ooghoek ook al een traan gaan. Hij pakte me had vast en we wisten beiden dat het afscheid heel dichtbij ons stond. Even moeilijke momentjes heb ik het hele weekend wel gehad, maar dit was echt even zwaar klote! Wel echt heerlijk geslapen die nacht en heb Juniors gesnurk zelfs niet gehoord! De volgende morgen hebben we heerlijk uitgeslapen. We zijn wezen lunchen bij een echt Amerikaans restaurant, zon autorestaurant waar ze bij je auto komen om je bestelling op te nemen enso. Ik vind het zo leuk dat Junior me overal naartoe neemt. Daarna heeft die me afgezet bij de ferry en ging ik naar huis om mijn afscheidsbbq voor te bereiden. Om vijf uur kwamen de eerste gasten, Peter en Ben, de twee half Nederlandse jongens. Amandine en Sabrina kwamen twee minuten later aan. Toen kwam Maria ook nog even langs. Toen ik twee zware trucks hoorde wist ik dat Junior eraan kwam. Ze waren met twee autos gekomen, 1 met Junior en Christina en 1 met Henrique, Fernando, Simone en haar kindje Lucas. Het was dus best vol op ons kleine terras. Ik kon niet veel eten, want ik was veelste veel bezig met het afscheid nemen. De buren kwamen ook nog langs en mijn buurmeisje Olivia heeft nog hele mooie liedjes gespeeld op dr gitaar. Toen hebben me hostouders nog een hele lieve speech gegeven en me een cadeau gegeven, een fotoboek van het hele jaar! Langzaamaan moest ik afscheid gaan nemen van iedereen en jaa toen kwam dus ook het moment eraan dat ik Junior even voor mezelf wilde hebben, omdat ik dus afscheid moest nemen. Het was heel zwaar.. we hebben er gelukkig beide het volste vertrouwen in dat het gaat slagen, maar we moeten het gewoon afwachten. We zijn deze relatie aangegaan op een enorm slecht tijdstip, maar we passen bij elkaar en we zijn gek op elkaar. Ook het afscheid nemen van Christina viel me enorm zwaar , omdat ze me laatste echt goede vriendin hier was. Toen het echt bijna tijd was en we al bij de autos stonden kreeg Junior het ook enorm moeilijk. Hij zei me dat hij nu snel moest gaan omdat die niet wilde huilen en zijn ogen waren helemaal waterrig. Toen gingen ze dus ook omdat ze nog een ferry moesten halen. Het was moeilijk en het gaat nog veel moeilijker worden , maar ik had geen andere keus.

Morgen vlieg ik naar huis, ik vlieg in de ochtend om kwart over 11. Ik land dinsdagochtend om half 10 in Schiphol. Ik ben natuurlijk heel blij om mijn familie en vrienden in NL weer te zien! Dus mensen , tot snel!!

  • 25 Juli 2011 - 10:15

    Patrick Kolenbrander:

    Succes met je terug reis!!!! nu dus een jaartje wachten op het volgende verhaal op je waarbenjij.nu ;)

  • 25 Juli 2011 - 14:58

    Liza:

    vind ´t verhaal heel moeilijk om te lezen.. zo gek dat we t er altijd over hadden hoe de jongens daar waren, en de laatste maandjes; sharona krijgt een vriendje.. Het komt wel goed, gewoon t vertrouwen erin houden en je bent bijna thuis.. dan kunnen ook wij weer leuke dingen doen, want hier zijn er genoeg mensen sha die je er door heen helpen, en als jullie relatie echt zo perfect is, wat ik absoluut geloof gaat 't over een jaar ook nog wel goed!

    See u tomorrow. (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharona

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 667
Totaal aantal bezoekers 41383

Voorgaande reizen:

22 April 2013 - 07 Augustus 2013

Zomer au pair in Engeland

09 Augustus 2010 - 26 Juli 2011

1 jaar au pair in Amerika

Landen bezocht: